کد خبر:17309
پ
pandname_36054

انتشار «پندنامه لقمان حکیم»

مؤسسۀ تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن) فرهنگستان هنر «پندنامه لقمان حکیم» به خط میرعماد حسنی سیفی قزوینی را به چاپ دوم رساند.

میراث مکتوب- انتشارات فرهنگستان هنر چاپ دوم کتاب «پندنامه لقمان حکیم» به خط «میرعماد حسنی سیفی قزوینی» را منتشر کرد.

این مجموعه نفیس از گنجینه موزه ملك آستان قدس رضوی دربردارنده پندها و آموزه‌های حكیمانه لقمان حكیم مبتنی بر سه اصل: «شناخت قدر نعمات خداوند» و «قدر خلق» و «قدر خویشتن» است كه با قلم سِحرآفرین میرعماد حسنی، نابغه خوش‌نویسی ایران، نگارش یافته است.

یكی از ویژگی‌های این مجموعه نفیس تذهیب بسیار زیبای آن به شیوه مكتب تبریز است؛ چراكه مُذهِّب تمامی صفحات را مُنقّش به گل و بوته‌های ختایی کرده است. همچنین می‌توان به نگاره‌های قلم‌گیری‌شده و سیاه‌قلم از زنان و مردان در میانه خطوط آن اشاره كرد كه هنر تصویری اسلامی را با مهارتی استادانه جلوه‌گر ساخته است.

دومین چاپ کتاب پندنامه لقمان حکیم را مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن) برای اهل ادب و هنر در 22 صفحه خوش‌نویسی‌شده، با بهای 70هزار تومان، منتشر کرده است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به نشانی خیابان ولیعصر، نرسیده به چهارراه طالقانی، شماره 1550، کتاب‌فروشی فرهنگستان هنر، مراجعه کنند.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی فرهنگستان هنر

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612