کد خبر:6697
پ
naghdmoton

انتشار نقد و بررسی متون تاریخی به زبان فارسی

نقد و بررسی متون تاریخی به زبان فارسی و شناختی از تاریخ ها و تاریخ نگاران ایران از سدۀ چهارم تا انقلاب مشروطه منتشر شد.

میراث مکتوب – نقد و بررسی متون تاریخی به زبان فارسی و شناختی از تاریخ ها و تاریخ نگاران ایران از سدۀ چهارم تا انقلاب مشروطه (با گزینش و شرح نمونه هایی از متون تاریخی) از سوی کتابخانۀ مجلس  شورای اسلامی منتشر شد.

کتاب نقد و بررسی متون تاریخی به زبان فارسی و شناختی از تاریخ ها و تاریخ نگاران ایران از سدۀ چهارم تا انقلاب مشروطه (با گزینش و شرح نمونه هایی از متون تاریخی) پرویز البرز در 884 صفحه منتشر شد.

با توجه به ممنوعیت کتابت احادیث نبوی در زمان خلیفه دوم، با این توجیه که ممکن است هر کتاب دیگری رقیبی برای قرآن مجید باشد، بالطبع ثبت و ضبط وقایع و رویدادهای گذشته و حال، که خواه ناخواه با اخبار و احادیث نیز در می آمیخت دچار وقفه گشت. در کتاب حاضر کوشش شده است ضمن معرفی تاریخ نگاران، تاریخ هایی که از سدۀ چهارم تا انقلاب مشروطه به زبان فارسی نوشته شده و یا از عربی به فارسی بازگردانیده شده اند، با گزینش و شرح نمونه هایی از هر تاریخ، مورد نقد و بررسی قرار گیرند.

نقد و بررسی متون تاریخی به زبان فارسی و شناختی از تاریخ ها و تاریخ نگاران ایران از سده چهارم تا انقلاب مشروطه (با گزینش و شرح نمونه هایی از متون تاریخی) نگاشتۀ پرویز البرز در 884  صفحه از سوی انتشارات کتابخانه مجلس در سال 94 منتشر شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612