کد خبر:20927
پ
269.Merat-Al-Advar-va-Merqat-Al-Akhbar-28229-28129-2

انتشار مجدد کتاب دو جلدی «مرآت الأدوار و مرقات الأخبار»

کتاب دو جلدی «مرآت الأدوار و مرقات الأخبار» در چاپ دوم و در گروه آثار تاریخی و جغرافیایی مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب، کتاب دو جلدی «مرآت الأدوار و مرقات الأخبار» در چاپ دوم و در گروه آثار تاریخی و جغرافیایی مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب منتشر شد.

مؤلف کتاب مرآت الأدوار و مرقات الأخبار، مصلح الدّین محمّد لاری از دانشمندان و متکلمین بزرگ قرن دهم هجری است و در حال حاضر کتاب مذکور به تصحیح سید جلیل ساغروانیان در 1228 صغحه و طی دو جلد منتشر شده است.

پیش از این چاپ اول این کتاب با همکاری پژوهشکدۀ تاریخ اسلام در سال 1393 منتشر شده بود.

این کتاب تاریخی عمومی است که از آفرینش جهان و خلقت آدم (ع) شروع می‌شود و تا سال 974 ق. عصر زندگی مؤلف ادامه پیدا می‌کند.

این اثر شامل یک مقدمه و ده باب است و بابهای ده‌گانة آن عبارتند از: مبدا آفرینش، در بیان انبیا از ابتدا تا زمان نوح، پیشدادیان، کیانیان و انبیا و حکمای ایشان، ساسانیان، در ظهور نور اسلام و احوال خلفای کرام، سلاطین عهد عباسیه، در ظهور چنگیزخان، در بیان احوالات امیر تیمور، در احوال حسن بیک و اولاد او، در بیان دودمان عثمانی.

نثر این تاریخ به طور کلّی نثری مَدْرسی و عربی‌مآبانه است که در خطبه‌ها به نثر مصنوع و متکلّف گرایش می‌یابد و در صورت اقتضا به نثری مسجّع تبدیل می‌شود.

نثر این تاریخ به طور کلّی نثری مَدْرسی و عربی‌مآبانه است که در خطبه‌ها به نثر مصنوع و متکلّف گرایش می‌یابد و در صورت اقتضا به نثری مسجّع تبدیل می‌شود.

علاقه‌مندان به خرید نسخۀ الکترونیک کتاب «مرآت الأدوار و مرقات الأخبار» می‌توانند اینجا کلیک کنند.

علاقه‌مندان به تهیۀ نسخۀ چاپی کتاب نیز می‌توانند با واحد فروش مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب، با شمارۀ 02166490612 داخلی 105، تماس حاصل نمایند.

 

 

 

 
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612