کد خبر:32337
پ
۸۹۶۷۴۵

انتشار جلد هفتم از دانشنامه «فرهنگ مردم ایران»

هفتمین جلد از دانشنامۀ «فرهنگ مردم ایران» زیر نظر کاظم موسوی بجنوردی، و ویراستاری علمی محمد جعفری (قنواتی) منتشر شد.

میراث مکتوب- هفتمین جلد از دانشنامۀ «فرهنگ مردم ایران» زیر نظر کاظم موسوی بجنوردی، رئیس مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی و ویراستاری علمی محمد جعفری (قنواتی) منتشر شد.

دانشنامۀ «فرهنگ مردم ایران» یک دانشنامه تخصصی درباره فولکلور و فرهنگ عامه مردم ایران است. این دانشنامه عمده ترین مباحث فرهنگ مادی و معنوی مردم مناطق مختلف ایران را دربرمی گیرد که در ۲۰ کد طبقه بندی شده است.خوراک، پوشاک، بازی و نمایش، هنر و صنایع دستی، موسیقی، ادبیات عامه، طب عامیانه، باورها و اعتقادات، آداب ورسوم، نهادها و موسسات مرتبط با مردم شناسی و فرهنگ عامه، شخصیت ها و صاحب نظران تاثیرگذار در این زمینه، کتابها و متون فولکلوریک برخی از کد های این مجموعه است. فرهنگ مادی و معنوی مردم مناطق مختلف ایران بخش های مختلف این دانشنامه را تشکیل می دهد.

بیش از ۱۲۰ پژوهشگر و مؤلف ایرانی و خارجی با این دانشنامه همکاری مداوم داشته و تحقیق و تألیف مقالات آن را برعهده دارند. شماری از مؤلفان و پژوهشگران همکار با این دانشنامه در زمرۀ برجسته‌ترین دانشمندان و محققان ایران و جهان هستند و برخی دیگر دانش‌آموختگان جوانی هستند که با گذراندن دوره‌های آموزشی در این بخش به پژوهشگران و مؤلفان حرفه‌ای تبدیل شده‌اند.

جلد هفتم دانشنامۀ «فرهنگ مردم ایران» به حرف های «ف»، «ق» و «ک» اختصاص دارد و دارای ۱۹۶ مدخل است که با مدخل «فولکلور» شروع می شود و با مدخل «کیقباد» پایان می‌یابد.

این مجلد از دانشنامۀ «فرهنگ مردم ایران» در ۷۵۸ صفحه در قطع رحلی با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و بهای ۸۵۰ هزار تومان از سوی مرکز دائرهالمعارف بزرگ اسلامی منتشر شده است.

پژوهش‌گران، دانش‌وران و علاقه‌مندان برای تهیّۀ این کتاب می‌توانند از راه‌های زیر اقدام کنند:

مراجعۀ حضوری به فروشگاهِ انتشارات مرکز مرکز دائرهالمعارف بزرگ اسلامی به نشانیِ تهران، نیاوران، کاشانک، شمارۀ ۲۱۰

مراجعه به فروشگاه اینترنتی انتشارات مرکز به نشانی store.cgie.org.ir 

تماس با انتشارات مرکز با شمارۀ تلفن ۰۲۱۲۲۲۹۷۶۷۷

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612