کد خبر:38303
پ
97986

انتشار جلد بیست‌وپنجم دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی

جلد بیست‌وپنجم دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی زیر نظر کاظم موسوی بجنوردی از سوی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش‌های ایرانی و اسلامی) منتشر شد.

میراث مکتوب- جلد بیست‌وپنجم دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی منتشر شد. تازه‌ترین مجلد دائرةالمعارف بزرگ اسلامی حاوی مداخلی از چهره‌ها و موضوعات ایران و اسلام است که با سرویراستاری کاظم موسوی بجنوردی ازسوی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش‌های ایرانی و اسلامی) چاپ و منتشر شده است.

مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی مؤسسه‌ای علمی ـ پژوهشی است که در اسفند 1362 به‌منظور تدوین و انتشار دانشنامه‌های عمومی و تخصصی و کتب مرجع در ابعاد مختلف معارف بشری به‌ویژه فرهنگ و تمدّن اسلامی و ایرانی بنیاد نهاده شد.

این مرکز با تکیه بر روش‌های علمی و استناد بر موثّق‌ترین منابع و تازه‌ترین اطلاعات به تدوین دائرةالمعارفی پرداخته است که نیاز علمی جوامع اسلامی را در این زمینه ـ تا آن‌جا که ممکن است ـ برآورده سازد. اگرچه این دائرةالمعارف، به اعتبار انحصار آن به فرهنگ جهان اسلام، تخصّصی است، ولی دامنه‌ای بسیار گسترده دارد؛ علوم قرآنی، اصول عقاید، کلام، فقه، اصول فقه، حدیث، درایه، رجال، اخلاق، ادیان، ملل و نحل، منطق، فلسفه، عرفان، ادبیات، هنر، مردم‌شناسی، معماری و آثار اسلامی، تاریخ، جغرافیا، ریاضیّات، نجوم و طب ازجمله موضوعاتی است که در این دائرةالمعارف از آن‌ها بحث می‌شود.

جلد بیست‌وپنجم دائرةالمعارف بزرگ اسلامی حاوی 209 مدخل است که با  مدخل «رسالةالطیر» آغاز می‌شود و با مدخل «رهی معیری» پایان می‌یابد.

جلد بیست‌وپنجم دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی زیر نظر کاظم موسوی بجنوردی در 788 صفحه، در قطع رحلی، با شمارگان دوهزار نسخه و به‌‎بهای 950 هزار تومان از سوی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش‌های ایرانی و اسلامی) نشر یافته است.

علاقه‌مندان برای تهیّۀ جلد بیست‌وپنجم دائرة المعارف بزرگ اسلامی، می‌توانند از راه‌های زیر اقدام کنند:

مراجعۀ حضوری به فروشگاهِ انتشارات مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی به نشانی تهران، میدان شهید باهنر (نیاوران)، خیابان شهید پور ابتهاج، شمارۀ ۲۱۰

مراجعه به فروشگاه اینترنتی انتشارات مرکز به نشانی   store.cgie.org.ir

تماس با انتشارات مرکز با شمارۀ تلفن ۰۲۱۲۲۲۹۷۶۷۷

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612