کد خبر:3436
پ
sotode-m1

انتشار جشن‌نامه دکتر منوچهر ستوده

جشن‌نامه دکتر منوچهر ستوده به مناسبت فرا رسیدن یکصدمین سال ولادت این دانشمند، ایرانشناس، پژوهشگر، شاعر، نویسنده، استاد دانشگاه تهران، استاد جغرافیای تاریخی با عنوان سرو کهنسال (شرح یکصد سال تلاش دکتر منوچهر ستوده) تدوین شد

میراث مکتوب – جشن‌نامه دکتر منوچهر ستوده به مناسبت فرا رسیدن یکصدمین سال ولادت این دانشمند، ایرانشناس، پژوهشگر، شاعر، نویسنده، استاد دانشگاه تهران، استاد جغرافیای تاریخی با عنوان سرو کهنسال (شرح یکصد سال تلاش دکتر منوچهر ستوده) تدوین شد.
در این اثر مقالات و اشعار گوناگونی در مورد زندگی و خاطرات و سفرهای دکتر منوچهر ستوده درج شده است. در این کتاب آثاری از استاد زنده یاد ابراهیم پورداوود، استاد ایرج افشار، استاد دکتر محمد دبیرسیاقی، دکتر ابراهیم باستانی پاریزی، دکتر محمدجعفر یاحقی، استاد عنایت‌الله مجیدی، استاد عبدالرحمن عمادی، استاد فریدون نوزاد، استاد مصطفی فرضپور ماچیانی، دکتر ابراهیم شکری – دکتر ولی جهانی، دکتر علی عبدلی، دکتر علی رفیعی، دکتر افشین پرتو، مومن منفرد، آذر جاودان، هوشنگ عباسی، محسن آریاپاد منتشر شده است .
در این جشن نامه با نظر استاد دکتر منوچهر ستوده چند قطعه، مقاله و مقدمه از ایشان به چاپ رسیده که بخشی از ابعاد فعالیت ایشان را نشان میدهد . از جمله استاد دکتر یاحقی در مقاله ای با عنوان «سخن های ستوده» خاطرات مشروحی را پیرامون دکتر منوچهر ستوده درج کرده است.
استاد فریدون نوزاد از مفاخر و شعرا گیلان در نوشته خود از خاطرات خود و دوستی با دکتر ستوده که از سال ۱۳۳۲ سروع شده، از ارادت دیرینه گیلانیان به دکتر ستوده سخن گفته است . دکتر ولی جهانی رئیس باستان شناسی گیلان در مقاله مبسوطی کشفیات باستان شناسی گیلان را که مربوط به منطقه از آستارا تا هوسم (رودسر) را که بعد از پژوهشهای دکتر منوچهر ستوده انجام شده را به رشته تحریر در آورده است . استاد عنایت الله مجیدی از اعضای دائره المعارف بزرگ اسلامی در نوشته ۳۵ صفحه ای خود کل کتب و تحقیقات و پژوهش های دکتر ستوده را از ابتدا تا پایان به درج کرده است.
استاد دکتر سید محمد دبیر سیاقی یار دیرینه دکتر ستوده دو شعری را که در پکن سروده اند برای چاپ ارائه نمودند . شعرای گیلانی دکتر ابراهیم شکری و استاد محسن آریاپاد و آذر جاودان در توصیف دکتر منوچهر ستوده اشعاری سروده اند.
در بخشی از کتاب سرو کهنسال مجموعه ای از اشعار سروده دکتر منوچهر ستوده و چندین مقاله از ایشان به چاپ رسیده است.
کتاب سرو کهنسال با ۳۵۲ صفحه و تصاویر متعدد در قطع وزیری و جلد گالینکور توسط انتشارات بلور تدوین و منتشر شده است و در روز ۲۸ تیر (روز ولادت دکتر منوچهر ستوده) رونمایی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612