کد خبر:1937
پ
۳

امکان حضور جوانان را در انتشار میراث پیشینیان فراهم کنیم

گودرز رشتیانی، پژوهشگر در حوزه نسخه های خطی که هم اکنون در روسیه به سر می برد، در نامه ای خطاب به دکتر اکبر ایرانی ضمن قدردانی از سخنرانی احسان شواربی در نشست «جایگاه و اهمیت سفرنامه‌نگاری در ایران ‌شناسی» تشویق جوانان را در زمینۀ انتشار میراث پیشینیان خواستار شد.

میراث مکتوب – گودرز رشتیانی، پژوهشگر در حوزه نسخه‌های خطی که هم اکنون در روسیه به سر می‌برد، در نامه‌ای خطاب به دکتر اکبر ایرانی ضمن قدردانی از سخنرانی احسان شواربی در نشست «جایگاه و اهمیت سفرنامه‌نگاری در ایرانشناسی» تشویق جوانان را در زمینۀ انتشار میراث پیشینیان خواستار شد.

رشتیانی در این نامه می‌نویسد:

«جناب آقای دکتر ایرانی
مدیر عامل محترم مرکز پژوهشی میراث مکتوب
با سلام
به لطف فناوری‌های دنیای امروز، این فرصت مهیاست که از هزاران فرسنگ دورتر از مام میهن، در جریان اخبار و تحولات کشور قرار گیرم. از زمانی که در پایگاه اطلاع رسانی آن مرکز خبر برگزاری نشست «جایگاه و اهمیت سفرنامه‌نگاری در ایران‌شناسی» بزرگداشت مرحوم علامه ایرج افشار را دیدم مشتاقانه منتظر برگزاری آن شده تا از سخنرانی مدعوین محترم آن همایش بهره لازم برده شود. اما در کنار اسم و عنوان استادان بنام، نام احسان شواربی تازه مینمود و فی ‌الواقع بی‌نام و نشان.
بعد از برگزاری آبرومندانه نشست و گزارشهای نسبتاً مفصل منتشر شده از آن، فرصتی دست داد که در جریان متن کامل سخنرانی‌ ها قرار گیرم که هر یک از آنها جذابیت خاص خود را داشت. در این میان متن آن مدعو بی نام و نشان نیز ملاحظه شد و با دیدن تصویر بسیار جوان و شاداب او در کنار بزرگان و استادانی چون محمدعلی موحد، محمدابراهیم باستانی‌ پاریزی، سیدعلی آل ‌داود و رسول جعفریان به ناگاه در ذهن خود بر این جوان شایسته درود فرستادم که هم طراز این استادان دوران دیده چنین روشمند و دلگشا سخن سرائیده است. ضمن ابراز امیدواری به تداوم و انتقال میراث نیاکانی به نسلهای امروز و فردا، بایسته است به مثابه یک عضو کوچک جامعه علمی کشور، از جنابعالی به عنوان بانی این نشست که امکان حضور چنین جوان و جوانان شایسته‌ای را فراهم می‌کنید صمیمانه قدردانی نموده و توفیق بیشتر مرکز پژوهشی میراث مکتوب را در حفظ و انتشار میراث پیشینیان خواستار شوم.
باشد که علم و دانش همیشه ایام سایه گستر این مرز و بوم باشد.»
با احترام

گودرز رشتیانی
سنت‌پتربورگ روسیه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612