کد خبر:19259
پ
noskhe-1-m-4

الصحیفة العذراء/ الصحیفة السدیدة (فرهنگ لغت عربی به فارسی)

از این فرهنگ لغت کهنۀ عربی به فارسی یک نسخه در کتابخانۀ توپقاپوسرای ترکیه به شماره 2707 از مجموعه سلطان احمدِ ثالث نگهداری می شود که عکسی از آن به شمارۀ 52 و53 در کتابخانۀ مینوی و نیز عکس همان نسخه در مرکز احیاء میراث اسلامی در قم به شمارۀ ثبتی دیگر موجود است.

میراث مکتوب- مرکز پژوهشی میراث مکتوب برای محقَّق ساختن اهداف بلندمدت علمی و پژوهشی خود، در نظر دارد در کنار معرفی نسخه های خطی ارزشمند برای تصحیح و چاپ، مجموعه ای از طرحهای پژوهشی را نیز معرفی کرده و در اختیار محققان و دانشجویان مستعد و علاقه مند قرار دهد.

الصحیفة العذراء/ الصحیفة السدیدة
(فرهنگ لغت عربی به فارسی)

پدیدآور: سدیدالدین ابی الفضائل محمد بن عمر بن ابی بکر النسفی
تاریخ نگارش: شعبانِ 649 ق
تاریخ کتابت: حدود سده 7 ق
تعداد اوراق: 439 برگِ قطع رحلی

توضیح: از این فرهنگ لغت کهنۀ عربی به فارسی یک نسخه در کتابخانۀ توپقاپوسرای ترکیه به شماره 2707 از مجموعه سلطان احمدِ ثالث نگهداری می شود که عکسی از آن به شمارۀ 52 و53 در کتابخانۀ مینوی و نیز عکس همان نسخه در مرکز احیاء میراث اسلامی در قم به شمارۀ ثبتی دیگر موجود است. علینقی منزوی از عکس نسخه در دانشگاه تهران یاد کرده ولی شمارۀ آن را نداده است و اکنون آن عکس در دانشگاه قابل بازیابی نیست (فهرست نسخه های خطی فارسی، ج3 ص2000؛ فرهنگنامه های عربی بفارسی صص140-141) . نسفی این فرهنگ را برای فقیهان ترکمان نگاشته است تا به عربی آموزی ایشان کمک کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612