کد خبر:17638
پ
1636882043-jayezeh-dehkhoda-01-copy-

اعلام فراخوان نخستین دورۀ جایزۀ علی‌اکبر دهخدا

با راه‌اندازی جایزۀ علی‌اکبر دهخدا به پیشنهاد دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی و تصویب شورای مؤسسۀ لغت‌نامهٔ دهخدا، فراخوان نخستین دورۀ آن منتشر شد.

میراث مکتوب- فراخوان نخستین دورۀ جایزۀ علی‌اکبر دهخدا پس از نشست هیئت امنای این جایزه منتشر شد.

دکتر حسن انوری، دبیر علمی جایزۀ علی‌اکبر دهخدا، گفت: بر اساس مصوبۀ هیئت امنا مقرر شد این جایزه در سال‌روز بزرگ‌داشت علامه دهخدا در اسفندماه هر سال، بر اساس آیین‌نامه به آثار منتخب تعلق گیرد و در نخستین دوره، این جایزه به کتاب‌های منتشر‌شده در زمینۀ فرهنگ‌نویسی تعلق خواهد گرفت. دبیر علمی این جایزه، دکتر تقی پورنامداریان، دکتر علی‌اشرف صادقی، دکتر علی رواقی، استاد رسول شایسته، دکتر ژاله آموزگار و دکتر محمود بی‌جن‌خان را به عنوان اعضای هیئت علمی این دوره معرفی کرد.

اکرم سلطانی، دبیر اجرایی این جایزه، در‌ خصوص شرایط شرکت آثار در این دوره گفت: آثار باید فرهنگ‌ لغت یا واژه‌نامه باشند و به صورت کتاب و در بازۀ زمانی ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ منتشر شده باشند. همچنین برای شرکت در این دوره، مؤلفان محترم لازم است دو نسخۀ فیزیکی از اثر خود را همراه با فایل pdf آن تا تاریخ ۱۰/‏۱۰/‏۱۴۰۰‬ به دفتر دبیرخانۀ جایزه به نشانی: تهران، خیابان ولی عصر (عج)، بالاتر از پارک‌وی، بین پسیان و باغ فردوس، موقوفات دکترافشار، پلاک ۳۰۱۱، کد پستی ۱۹۶۱۷۳۳۱۱۴، مؤسسۀ لغت‌نامۀ دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی دانشگاه تهران ارسال کنند یا به صورت حضوری تحویل دهند.

دبیر اجرایی این جایزه افزود: علاقه‌مندان برای آگاهی بیشتر از آیین‌نامه می‌توانند به وبگاه مؤسسۀ لغت‌نامهٔ دهخدا مراجعه کنند.

گفتنی است جایزۀ علی‌اکبر دهخدا به پیشنهاد دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی و تصویب شورای مؤسسۀ لغت‌نامهٔ دهخدا به منظور ارج نهادن به شخصیت تأثیرگذار علامه علی‌اکبر دهخدا و تکریم کسانی که همچنان خدمت‌گزار زبان فارسی هستند و برای اعتلای زبان فارسی آثار ارزشمندی تألیف کرده‌اند، اهدا می‌شود.

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612