کد خبر:14473
پ
2409579_0

اعلام فراخوان فصل‌نامۀ «ملک‌نامه»

کتابخانه و موزۀ ملی ملک برای نشر نوشتار و مقاله در فصل‌نامۀ «ملک‌نامه» فراخوان داد.

میراث مکتوب- کتابخانه و موزۀ ملی ملک هم‌زمان با فرارسیدن دهۀ کرامت 1399، استادان و اعضای هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها، اندیشمندان، پژوهشگران، دانشجویان و دوستداران فرهنگ و هنر اسلامی ـ ایرانی را به همکاری در نشر نوشتار و مقاله در فصل‌نامۀ «ملک‌نامه» فراخواند.

فصل‌نامۀ «ملک‌نامه» وابسته به کتابخانه و موزۀ ملی ملک، با رویکرد فرهنگ، هنر و تمدن اسلامی ـ ایرانی با دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به منظور بازتاباندن دستاوردهای پژوهشی پژوهشگران و علاقه‌مندان به مسائل علوم انسانی و هنر در گستره‌هایی همچون تاریخ، باستان‌شناسی، ادبیات، دین و تاریخ علم همچون پزشکی سنتی، نجوم، با اولویت و بر پایۀ متن‌های کهن نسخه‌های خطی، چاپ سنگی، سندهای تاریخی و آثار موزه‌ای مانند سکه، تمبر، فرش، نگارگری، نقاشی و خوش‌نویسی موجود در گنجینۀ کتابخانه و موزۀ ملی ملک آمادگی خود را برای دریافت و نشر نوشتارها و مقاله‌های پژوهشگران و اندیشمندان اعلام می‌دارد.

هدف اصلی این فصل‌نامه، انتشار پژوهش‌‏های مرتبط با نسخه‌های خطی و گنجینۀ آثار تاریخی به ویژه در کتابخانه و موزۀ ملی ملک، همچنین زمینه‌سازی تبادل نظر و تضارب آرای اندیشمندان و پژوهشگران در این موضوعات است تا از این راه بستر تولید و گسترش علم و دانش در گسترۀ علوم انسانی و هنر فراهم آید. انتشار فصل‌نامۀ «ملک‌نامه» بیشتر بر پایۀ نیت‌های حاج حسین آقا ملک بنیان‌گذار و واقف کتابخانه و موزۀ ملی ملک در وقف‌نامه در سه محور «تعظیم و تکریم شعائر اسلامیه»، «سعادت مملکت ایران و خدمت به جامعه» و «ترقی معارف» انجام می‌پذیرد.

استادان و اعضای هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها، اندیشمندان، پژوهشگران، دانشجویان و دوستداران فرهنگ و هنر اسلامی ـ ایرانی که به همکاری در نشر نوشتار و مقاله در فصل‌نامه «ملک‌نامه» تمایل دارند، نوشتارها و مقاله‌هایشان را می‌توانند به ایمیل فصل‌نامه به نشانی (maleknameh@gmail.com) بفرستند یا برای هماهنگی‌ها و دریافت اطلاعات بیشتر، در ساعت‌های اداری، با شماره تلفن 66700988-021 (داخلی 111) تماس بگیرند.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612