کد خبر:6283
پ
MONASEBAT

اعلام برنامه های همایش «ایران و چین: مناسبات تمدنی و فرهنگی»

انجمن ایرانی تاریخ با همکاری جمعی از ایران شناسان همایش «ایران و چین: مناسبات تمدنی و فرهنگی» را تاریخ 6 اسفند 1393 در تهران برگزار می کند.

میراث مکتوب – انجمن ایرانی تاریخ با همکاری جمعی از ایران شناسان و نهادهای مرتبط در چین و دستگاه های علمی و اجرایی در ایران، همایش «ایران و چین: مناسبات تمدنی و فرهنگی» را در تاریخ 6 اسفند سال جاری در تهران برگزار می کند.

در ابتدای این همایش دکتر محمدعلی کاظم بیکی و دکتر شیرین بیانی گزارشی از عملکرد دبیرخانۀ علمی ارائه خواهند کرد.

از جمله سخنرانی‌ها و مقالاتی که در این همایش یک روزه در دانشگاه تهران ارائه خواهد شد عبارتند از:

دکتر حمیدرضا پاشازانوس با موضوع تماس فرهنگ های چین و ایران پیش از سفرهای جانگ چیان (اواخر قرن دوم ق.م) به مرزهای شرقی شاهنشاهی اشکانی، دکتر سهم الدین خزایی با موضوع معابد پارسی: پیوند فرهنگی ایران دوره ساسانی و چین بر محور مسیحیت نسطوری، دکتر صفورا برومند عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با موضوع جامعه نستوری؛ نخستین مهاجرنشین ایرانی در چین (سده هفتم میلادی)؛ دکتر ایرج نیک‌سرشت عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با موضوع علم در تمدّن اسلامی و در تمدّن چین: بررسی تطبیقی بر اساس آرای توبی. ای. هاف؛ دکتر محسن جعفری‌مذهب عضو هیئت علمی کتابخانۀ ملی ایران با موضوع گورمزار سغدی در چین؛ دکتر جواد مرشدلو با موضوع رویکرد فرهنگی چین به آسیای مرکزی در دهۀ اخیر و موقعیت ایران: یک بررسی مقایسه‌ای؛ دکتر اشرف‌السادات موسوی‌لر عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا (س) با موضوع مطالعه تطبیقی نقش خورشید و ماه در اساطیر ایران، چین و ژاپن؛ دکتر الهام ملک‌زاده عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با موضوع روایت اسنادی روابط فرهنگی ایران و چین در دورۀ پهلوی؛ دکتر نرگس ذاکرجعفری عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان با موضوع تأثیرات متقابل موسیقی ایران و چین؛ دکتر داریوش رحمانیان عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با موضوع ختای‌نامه و اندیشه‌ حکومت قانون؛ دکتر الهام سادات میرزانیا عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با موضوع نگاهی به سفرنامۀ خواجه غیاث‌الدین نقاش.

این همایش یک روزه از ساعت 30/ 8 روز چهارشنبه ۶ اسفندماه در تالار باستانی پاریزی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران آغاز به کار خواهد کرد و تا ساعت ۱۷ همان روز (طی سه نشست) ادامه خواهد داشت.

همچنین دبیرخانه همایش با شماره ۲۶۴۰۳۰۰۷ پاسخگوی پرسش‌های علاقه‌مند خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ برنامه های این همایش اینجا کلیک کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612