کد خبر:8080
پ
akhlagh-1

اخلاق کاربردی در زندگی، محیط زیست و اشتغال

کتاب اخلاق کاربردی در زندگی، محیط زیست و اشتغال نوشتۀ دکتر قاسم صافی از سوی انتشارات اطلاعات راهی بازار کتاب شد.

میراث مکتوب – کتاب اخلاق کاربردی در زندگی، محیط زیست و اشتغال نوشتۀ دکتر قاسم صافی از سوی انتشارات اطلاعات راهی بازار کتاب شد.

این کتاب در 8 فصل با این عناوین منتشر شده است: کلیات، تعاریف و مبانی، فرهنگ سازی، فهم حقیقت، آموزه های اخلاقی، اخلاق حرفه ای و ضرورت یادگیری آن، مصادیق اخلاق، الگوها و منابع اخلاقی، طبیعت گرایی در متون ادبی و نقش کاربرد اخلاقی آن، خلاصه و نتایج.

آنچه در این کتاب آمده، پژوهشی است که نگارنده در مطالعات اجتماعی و انسانی پیرامون برخی از دیدگاه‌های اخلاقی در اداره زندگی فردی و اجتماعی و در محیط‌زیست و اشتغال از آن اخلاق کاربردی تعبیر می‌شود، ملاحظه کرده و با استناد به منابع علمی و مشاهدات عینی و تفحص در این زمینه به‌قدر کفایت و ضرورتی که برای جامعه کنونی متصور است، عنوان کرده است. روش مورداستفاده در این پژوهش نگرش سیستمی است که نگاهی از کل به‌جز و نتیجه مشاهده و مطالعه تفصیلی و تحلیلی منابع و رویدادها است و سعی شده که مطالب به‌طور موجز و روان ارائه شوند.

در بخشی از مقدمۀ کتاب آمده است: «آنچه در این پژوهش آمده شامل مطالبی است که نگارنده در مطالعات اجتماعی و انسانی پیرامون برخی از دیدگاه های اخلاقی در ادارۀ زندگی فردی و اجتماعی و در محیط زیست و اشتغال که از آن به «اخلاق کاربردی» تعبیر می شود، ملاحظه کرده و با استناد به منابع علمی و مشاهدات عینی و تفحص در این زمینه به قدر کفایت و ضرورتی که برای جامعۀ کنونی متصور است، عنوان کرده و طبیعی است نمی تواند جامع آنچه در اطراف و اکناف این موضوع گسترده به دست می آید، باشد که مستلزم استقصای تام و حضور در نواحی مختلف خواهد بود.

روش مورد استفاده در این پژوهش، نگرش سیستمی می باشد که نگاهی از کل به جزء و نتیجۀ مشاهده و مطالعۀ تفسیری و تحلیلی منابع و رویدادهاست و سعی شده ه مطالب به طور موجز و روان تقدیم علاقه مندان می گردد . به نحوی که در مجموعۀ مطالعات محیط زیست و آیین زندگی با پرداختن به یکی از مهم ترین زمینه های آن یعنی «اخلاق حرفه ای» وظیفه ای هرچند کوچک انجام گرفته باشد و بدون تردید اخلاق حرفه ای در هر شغلی به خصوص در موضوع محیط زیست از اصلی ترین و مهمترین مباحثی است که ارتباط تنگانگی با زندگی اجتماعی و محیط زیست مردم دارد و باید نسبت به آن بسیار حساس و فوق العاده جدی بود و …»

صافی، قاسم، اخلاق کاربردی در زندگی، محیط زیست و اشتغال، تهران، اطلاعات، 136 صفحه، قطع: رقعی، شمارگان: 6000 نسخه، بها: 10500 ریال، 1394.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612