کد خبر:29911
پ
محمد باقری ۲
بازنشر به مناسبت روز اسناد ملی و میراث مکتوب

احیای میراث مکتوب ایرانی اسلامی، بازتاب جهانی داشته است

دکتر محمد باقری در گفتاری که به مناسبت سالروز تأسیس مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب در دی‌ماه ۱۴۰۰ ارائه کرد، با اشاره به برخی از متون منتشرشده از سوی این مؤسسه گفت: احیای این آثار بازتاب جهانی داشته و دارد.

به گزارش روابط عمومی مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب، به مناسبت گرامیداشت بیست‌وهشتمین سال تأسیس این مؤسسه، از روز دوشنبه ۲۷ دی‌ماه تا پنجشنبه ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۰، مجموعه‌ای از گفتارهای اساتید و پژوهشگران برجسته دربارۀ فعالیت‌ها و دستاوردهای مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب در فضای مجازی پخش شد.

یکی از این سخنرانی‌ها توسط دکتر محمد باقری (عضو هیئت علمی پژوهشکدۀ تاریخ علم دانشگاه تهران و سردبیر مجلۀ میراث علمی ایران و اسلام) ارائه شد. وی با اشاره به ضرورت حمایت از فعالیت در حوزۀ میراث مکتوب، گت: هر چقدر برای احیای میراث مکتوبِ کشورمان هزینه شود به نظر من جا دارد.

وی با اشاره به برخی از متون منتشرشده از سوی مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب، گفت: احیای این آثار بازتاب جهانی داشته و دارد و باید روی این جنبه بیشتر تأکید شود. این میراث گران‌بهای شاید چند میلیون نسخه‌ای که از دورۀ اسلامی در شاخه‌های مختلف باقی مانده افتخار ماست.

مشروح سخنان دکتر محمد باقری را می‌توانید در ویدئوی زیر ببینید و بشنوید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612