کد خبر:3509
پ
ayene-m-2

آیینۀ حق‌نما، نسخه‌ای خطی در دفاع از تشیع در هند

یکی از آثار ارزشمند در حوزۀ تشیع در هند، اثری است تحت عنوان آیینۀ حق‌نما تألیف نجفعلی فیض‌آبادی. آیینه به انگیزۀ پاسخگویی به اظهارات آقا احمد بهبهانی در کتاب مرآت‌الاحوال جهان‌نما و در رسالۀ تنبیه‌الغافلین به رشتۀ تحریر در آمد.

میراث مکتوب – یکی از آثار ارزشمند در حوزۀ تشیع در هند، اثری است تحت عنوان آیینۀ حق‌نما تألیف نجفعلی فیض‌آبادی. آیینه به انگیزۀ پاسخگویی به اظهارات آقا احمد بهبهانی در کتاب مرآت‌الاحوال جهان‌نما و در رسالۀ تنبیه‌الغافلین به رشتۀ تحریر در آمد. در این دو اثر و عمدتاً در مرآت‌الاحوال، آقا احمد شبهاتی را در بارۀ توان علمی و قدرت اجتهاد سید دلدارعلی نصیرآبادی، تنها مجتهد آن روزگار در هند، وارد کرد و آشکارا از ضعف علمی برخی علمای دیگر هندی سخن گفت. آیینه در رد اظهارات آقا احمد به تألیف در آمده است.
آنچه در بالا آمده است چکیده مقاله «آیینۀ حق‌نما، نسخه‌ای خطی در دفاع از تشیع در هند» نوشته ژاله تاج‌الدینی است که در شماره ۵۱ دوفصلنامه علمی – پژوهشی آینه میراث به چاپ رسیده است.
برای مطالعه متن کامل مقاله بر روی فایل پایین کلیک کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612