کد خبر:28341
پ
۵۳۴۲-۲

گفتارهای جاپان منتشر شد

کتاب «گفتارهای جاپان» شامل متن دو سخنرانی دکتر عارف نوشاهی است که در دسامبر ۲۰۲۲ در دانشگاه کیوتو و دانشگاه مطالعات خارجی توکیو با حضور دانشمندان ژاپنی و ایرانی ایراد شده است.

میراث مکتوب- کتاب «گفتارهای جاپان» شامل متن دو سخنرانی دکتر عارف نوشاهی است که در دسامبر ۲۰۲۲ در دانشگاه کیوتو و دانشگاه مطالعات خارجی توکیو با حضور دانشمندان ژاپنی و ایرانی ایراد شده است.

عناوین سخنرانی‌ها عبارتند از: «منابع اولیه در شرح حال، سخنان و مقامات خواجه عبیدالله احرار و تجربیات من در تصحیح جدید رشحات عین الحیات» و «فهرست‌نویسی نسخه‌های خطی فارسی در پاکستان و تجربیات من».

پس از متن این دو سخنرانی ضمیمه‌ای با عنوان «فهرست آثار عارف نوشاهی در زمینۀ کتاب‌شناسی، مخطوطات‌شناسی، نسخه‌پردازی» و تصاویری از جلسات سخنرانی و حضور عارف نوشاهی در دانشگاه‌های کیوتو و مطالعات خارجی توکیو به چاپ رسیده است.

این کتاب با ترجمۀ ژاپنی ریو میزوکامی، با پیشگفتاری از عارف نوشاهی و تقریظی از پروفسور نوبواکی کُندو به چاپ رسیده است.

در بخشی از مقدمۀ عارف نوشاهی آمده است: «هر دو سخنرانی به زبان فارسی ارائه گردید و هم زمان به جاپانی ترجمه شد. چون مخاطبان علاقه داشتند از تجربیات من درین دو موضوع آگاهی داشته باشند، من هم خواستم موضوع به حالت گفتاری و سخن‌رانی بیان شود و به استنادها و پاورقی‌های بلند سنگین نشود. عمداً خواستم که گفتارها به شیوۀ ساده باشد.

این کتاب در اسلام‌آباد پاکستان و از سوی نشر اداره معارف نوشاهیه به چاپ رسیده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612