کد خبر:4285
پ
aboreihan-m

کنگره جهانی ابوریحان بیرونی برگزار می‌شود

کنگرهٔ جهانی ابوریحان بیرونی به مناسبت نهصد و شصت و پنجمین سالگرد درگذشت این دانشمند بزرگ ایرانی برگزار می‌شود

میراث مکتوب – کنگرهٔ جهانی ابوریحان بیرونی به مناسبت نهصد و شصت و پنجمین سالگرد درگذشت این دانشمند بزرگ ایرانی برگزار می‌شود.

این کنگره با عنوان «بیرونی پل ارتباط فرهنگی و تاریخی ایران و شبه‌قاره» برگزار می‌شود و از موضوعات آن می‌توان به بیرونی پیشقدم در ایجاد مکتب هندشناسی، سهم بیرونی در باب علوم و فلسفه و تاریخ، تأثیر زبان و ادبیات فارسی و هنر و معماری ایرانی بر شبه‌قاره (هند و پاکستان و بنگلادش)، ایجاد و گسترش عرفان و تصوف در شبه‌قاره (هند و پاکستان و بنگلادش) در دوران غزنویان، تأثیر روابط ایران و هند در زمینه‌های ایجاد و توسعهٔ مالتی – لینگویالیسم و مالتی – کلچرالیسم (میان فرهنگی) در شبه‌قاره و برداشت مذهبی در نوشته‌های بیرونی و ارزیابی تاریخی و معنوی و ادبی کتاب بیرونی: تحقیق ماللهند اشاره کرد.

روابط ایران و هند در زمان معاصر بیرونی، نگاهی کوتاه به مسافرت ها و معاشرت بیرونی در هند، زندگی و ابعاد گوناگون شخصیت بیرونی و نقد و بررسی کتاب تاریخ الهند دیگر موضوعات این کنگره است.

زمان ارسال چکیده برای این کنگره تا ۳۰ اوت ۲۰۱۳ و زمان ارسال مقاله نیز تا ۳۰ اکتبر ۲۰۱۳ است.

کنگره جهانی ابوریحان بیرونی اسفندماه سال جاری در دانشگاه داکا، تالار کنفرانس نواب نباب علی چودهوری سینیت هاوس برگزار می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این کنگره بر روی فایل پایین کلیک کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612