کد خبر:30505
پ
photo_2023-05-23_10-45-59 – Copy

کلیات اشعار وقاری طبسی اثر برگزیدهٔ چهارمین دورۀ جایزه ادبی استاد محمد قهرمان

کلیات اشعار وقاری طبسی سرودۀ مولانا محمدامین وقاری طبسی یزدی در سدۀ یازدهم هجری است که در سال ۱۴۰۱ با مقدمه، تصحیح و تعلیقات علیرضا فرجامی از سوی مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب منتشر شده است.

میراث مکتوب- مراسم معرفی و تقدیر از برگزیدگان چهارمین دورۀ جایزه ادبی استاد محمد قهرمان، ساعت ۹:۳۰ صبح دوشنبه ۱۴۰۲/۳/۱ در دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد با حضور استادان، دانشجویان و ادب‌دوستان  برگزار شد.

در این مراسم که به همت مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد و با همکاری گروه زبان و ادبیات فارسی این دانشگاه با هدف گسترش و اعتلای پژوهش‌های ادبی عصر صفویه در حوزۀ سبک هندی و به منظور پاسداشت یاد و خاطرۀ استاد محمد قهرمان، شاعر معاصر، پژوهشگر برجستۀ سبک هندی و رئیس اسبق کتابخانۀ دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد آقایان دکتر محمدجعفر یاحقی، دکتر محمدیوسف نیّری، دکتر سلمان ساکت، دکتر علیرضا فرجامی، دکتر هومن یوسفدهی و دکتر مهدی زرقانی سخنرانی کردند.

برگزیدگان چهارمین دورۀ جایزه ادبی استاد محمد قهرمان به شرح زیر می‌باشند:

اثر برگزیده: کلیات اشعار وقاری طبسی، تصحیح دکتر علیرضا فرجامی، چاپ مؤسسهٔ پژوهشی میراث مکتوب

اثر شایسته تقدیر: کلیات اشرف مازندرانی، تصحیح دکتر هومن یوسفدهی، چاپ بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار

اثر شایسته دریافت لوح سپاس در بخش ویژه مربوط به اشعار و آثار استاد قهرمان: پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان «بوطیقای شعرِ لهجه (مطالعۀ موردی: اشعار استاد محمد قهرمان)» اثر زهرا سالاری.

کلیات اشعار وقاری طبسی اثر برگزیدهٔ چهارمین دورۀ جایزه ادبی استاد محمد قهرمان

دربارهٔ کلیات اشعار وقاری طبسی یزدی

کلیات اشعار وقاری طبسی یزدی سرودۀ مولانا محمدامین وقاری طبسی یزدی در سدۀ یازدهم هجری است. این اثر در سال ۱۴۰۱ با مقدمه، تصحیح و تعلیقات علیرضا فرجامی از سوی مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب منتشر شده است.

دیوان وقاری، اثر محمدامین وقاری طبسی یزدی متخلص به «وقاری» از عالمان، شاعران، نویسندگان و کاتبان صاحب فضل عصر صفوی می‌باشد. پدر وقاری، عبدالفتاح از طبس به یزد مهاجرت کرده و وقاری در یزد بالیده و در اصفهان به کمال رسیده است. وقاری در شعر و انشاء و عروض و قافیه استاد بوده و برخی او را «جامع الکمالات» نامیده‌اند.

کلیات اشعار وقاری طبسی یزدی

مؤسسهٔ پژوهشی میراث مکتوب به آقای دکتر علیرضا فرجامی مصحح محترم کلیات اشعار وقاری طبسی این موفقیت را تبریک گفته و توفیقات روزافزون را برای ایشان آرزومند است.

 

ویدئوی گفتگوی دکتر سلمان ساکت با رادیو فرهنگ دربارهٔ جایزه ادبی استاد محمد قهرمان را در زیر می‌بینید.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612