کد خبر:2305
پ
ketab-mah65-m-1

چند نکته درباره اشعار کسایی مروزی

تا کنون حدود ۳۴۰ بیت از اشعار کسایی مروزی به دست آمده و تلاش برای گردآوری اشعار وی همچنان ادامه دارد. کامل ترین و دقیق ترین دیوانی که تا کنون در اختیار علاقمندان قرار گرفته است را دکتر محمد امین ریاحی گردآورده و تصحیح کرده است.

میراث مکتوب- تا کنون حدود ۳۴۰ بیت از اشعار کسایی مروزی به دست آمده و تلاش برای گردآوری اشعار وی همچنان ادامه دارد. کامل ترین و دقیق ترین دیوانی که تا کنون در اختیار علاقمندان قرار گرفته است را دکتر محمد امین ریاحی با عنوان کسایی مروزی (زندگی، اندیشه و اشعار او) گردآورده و تصحیح کرده است که بارها تجدید چاپ شده است. پس از آن دکتر علی اشرف صادقی، محمدحسین حکیم و … با یافتن اشعار دیگری، حجم اشعار باقی مانده کسایی را وسعت دادند. ارحام مرادی در مقاله ای با عنوان «چند نکته درباره اشعار کسایی مروزی» که آن را در صفحه ۴۰ کتاب ماه ادبیات (پیاپی ۱۷۹) به چاپ رسانیده اطلاعات بیشتری را در اختیار خوانندگان قرار داده می دهد:

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612