کد خبر:18638
پ
D981DB8CD8B1D8ADDB8C202

پیام تسلیت درگذشت حجت‌الاسلام دکتر فیرحی

درگذشت دکتر فیرحی و دیگر سرمایه‌های علمی و فرهنگی کشور در این روزگار تلخ به‌دست ویروسی منحوس، خسرانی جبران‌ناپذیر است.

میراث مکتوب- دکتر اکبر ایرانی، مدیرعامل مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب، در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام دکتر داود فیرحی، استاد دانشگاه تهران را تسلیت گفت. متن این پیام را در ادامه می‌خوانید.

 

 

درگذشت روحانی متفکر و محقق علوم سیاسی حجت‌الاسلام دکتر داود فیرحی بسیار دردناک و حادثه‌ای جبران‌ناپذیر است. ضایعۀ درگذشت ایشان را به جامعۀ دانشگاهی و خانوادۀ داغدار وی تسلیت می‌گویم. افرادی مانند وی چراغی برای جامعۀ دینی هستند که دانش حوزوی را با علوم جدید سیاسی پیوندی عالمانه دادند. شرح و نقد او بر «تنبیه الامه» نائینی نمونۀ این کوشش ستودنی است. متواضع بود و خلیق؛ معلم بود و شاگردپرور. بیش از ده کتاب ارزشمند نوشت که بعضاً به چاپ‌های متعدد فزون شد و مورد رجوع دانشجویان و محققان بود. از این‌رو جامعۀ دینی به امثال او بیش از گذشته نیازمند است. درگذشت او و دیگر سرمایه‌های علمی و فرهنگی کشور در این روزگار تلخ به‌دست این ویروس منحوس بی‌رحم، خسرانی جبران‌ناپذیر است. هر روز شاهد شنیدن اخبار  ناگوار پاییزی شدن عمر درختان بارور علمی کشور هستیم و بر غم و اندوهمان افزوده می‌شود. از خدا می‌خواهیم که بیش‌ازین ما را در سوگ دوستان و خویشان ننشاند و هرچه زودتر ریشۀ این جرثومۀ نسل‌کش را بخشکاند و بشریت را این بلای مهلک رهایی بخشد.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612