کد خبر:2602
پ
فاقد تصویر شاخص

وقت مدرسـه و بحث کشف و کشاف! (نقدی بر ترجمۀ تفسیر کشاف)

محمـودبن عمربن محمد زمخشری (۴۶۷ – ۵۳۸ هـ) دانشمند پرآوازه ای است که در روستای زمخشر خوارزم دیده به جهان گشود و پس از تحصیل مقدمات علوم نزد پدر و دیگر دانشمندان خوارزم به بخارا، خراسان و مرو سفر کرد.

میرایث مکتوب- محمـودبن عمربن محمد زمخشری (۴۶۷ – ۵۳۸ هـ) دانشمند پرآوازه‌ای است که در روستای زمخشر خوارزم دیده به جهان گشود و پس از تحصیل مقدمات علوم نزد پدر و دیگر دانشمندان خوارزم به بخارا، خراسان و مرو سفر کرد و پس از مدتی راهی مکه شد و چند سالی را در آنجا سپری کرد – و از همین رو به «جارلله» ملقب شد – و در پایان عمر دوباره به زادگاهش بازگشت و در جرجانیه درگذشت و در همان جا به خاک سپرده شد.
مقالۀ « وقت مدرسـه و بحث کشف و کشاف!(نقدی بر ترجمۀ تفسیر کشاف)» نوشتۀ محمد باهر(مترجم و مدیر تولید مرکز پژوهشی میراث مکتوب )؛ از مجموعه مقالات گزارش میراث – ویژه نقد متون است که به زودی فایل نهایی آن روی سایت قرار خواهد گرفت.برای بهره گیری از مقاله کامل روی «دریافت فایل» کلیک کنید.


دریافت فایل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612