کد خبر:5051
پ
فاقد تصویر شاخص

معنای زندگی در نظر مولانا

کتاب مولانا و معنای زندگی نوشتۀ مهدی کمپانی زارع از سوی انتشارات نگاه معاصر به چاپ رسید

میراث مکتوب – کتاب مولانا و معنای زندگی نوشتۀ مهدی کمپانی زارع از سوی انتشارات نگاه معاصر به چاپ رسید.

یکی از شاخص‌ترین کسانی که در راه شناخت معنا جد و جهد بسیار نموده و هم در مقام نظر و هم در مقام عمل و کنش انسانی معنا را در محور و کانون پندار و کردار و گفتار خویش قرار داده مولانا جلال الدین محمد بلخی است. او که جویان و پریشان معنا بود با نقب زدن به همه امور هستی آن را طلب می کرد و همگان را بدان دعوت می‌نمود.

نویسنده در این کتاب کوشیده است ضمن تشریح مختصات و جغرافیای بحث معنای زندگی در جهان معاصر به ایضاح این مسأله و دیدگاه‌های مختلف پیرامون آن بپردازد.

همچنین به تفصیل در اندیشه‌های مولانا جلال‌الدین بررسی کرده و نشان می‌دهد که او چه تلقی‌ای از معنا و زندگی و معنای زندگی دارد و برای معنابخشی به حیات انسانی چه مطالبی را بیان می کند.

اجزای پراکنده اندیشه‌های مولانا که ارتباط مستقیم و غیر مستقیمی با این بحث دارند را گردآوری کرده و نظریه مولانا را در بحث معنای زندگی تبیین می‌کند.

مولانا علاوه بر اینکه در باب زندگی و معنای آن سخنان ارزشمندی دارد، شخصاً زندگی معنا دار و با شور و نشاطی را تجربه کرده بوده و از هر دو جهت می‌تواند موردتوجه انسان معاصر قرار بگیرد.

فهرست مطالب کتاب به این قرار است:

فصل اول-درآمدی به جغرافیای مسأله معنای زندگی

فصل دوم- معنای زندگی در دو دوره حیات مولانا

فصل سوم- معنا از نگاه مولانا

فصل چهارم- زندگی

فصل پنجم- نگاهی کوتاه به «معنا» به مثابه هدف و ارزش

کتاب‌نامه

نمایه اعلام

«مولانا و معنای زندگی» نگاشته مهدی کمپانی زارع از سوی نشر نگاه معاصر در ۱۹۲ صفحه، شمارگان ۲۰۰۰ نسخه، به بهای ۱۰۰۰۰۰ ریال در سال ۱۳۹۲ منتشر شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612