کد خبر:9844
پ
armacad_l

معرفی پایگاه اینترنتی آرماکاد (ARMACAD)

فعالیت در عرصه‌های علمی و پژوهشی همچون سفری طولانیست، که تنها به آموزش و تدریس روزانه محدود نمی‌شود.

میراث مکتوب – فعالیت در عرصه‌های علمی و پژوهشی همچون سفری طولانیست، که تنها به آموزش و تدریس روزانه محدود نمی‌شود، بلکه نیازمند جست‌وجو و یافتن فرصت‌های مطالعاتی، همایش‌های علمی، کارگاه‌های پژوهشی، بورس‌های دانشگاهی و نیز اقدامات لازم برای استفاده از این امکانات است. این امر ضرورت بهره‌گیری از پایگاه‌ها و جستجوگرهای اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی، وبسایت‌های دانشگاهی و سایر منابع را برای یافتن این فرصت‌ها به خوبی نشان می‌دهد. ولی این جست‌وجوها معمولاً کاری وقت‌گیر و خسته‌کننده است.

تکنولوژی‌های نو در سال‌های اخیر این روند را آسانتر کرده و منابع راهگشایی پیش روی پژوهشگران و دانشگاهیان گذاشته است؛ یکی از این منابع پایگاه اینترنتی آرماکاد (ARMACAD) است. آرماکاد ایده‌ای بسیار ساده دارد. این پایگاه به نشانی www.armacad.info منبعی مستقیم برای دسترسی به اخبار مربوط به موقعیت‌های دانشگاهی در تمام رشته‌های علمی در سراسر جهان است.

دانشجویان، استادان و پژوهشگران، با استفاده از این پایگاه، می‌توانند به سادگی از موقعیت‌های آموزشی و پژوهشی مرتبط با علایق و تخصص خود مطلع شوند. علاوه بر این، با عضویت در این پایگاه اطلاع‌رسانی، علاقه‌مندان می‌توانند رشته‌های مورد نظر خود را انتخاب کنند و اخبار و اطلاعات علمی و پژوهشی مربوط با این رشته‌ها را به صورت هفتگی دریافت کنند. برای عضویت در این پایگاه کافی است به این نشانی مراجعه کنید: http://armacad.info/site/academic-newsletter-subscription

پایگاه آرماکاد در سال 2007 میلادی در ایروان (ارمنستان) تأسیس شد. در ابتدا، این طرح به صورت یک فهرست ایمیلی برای به اشتراک گذاشتن اخبار و اطلاعات در رشته‌های گوناگون در سطح جهان بود. از سال 2014، وبسایت این پایگاه به نشانی http://armacad.info/ نیز شروع به کار کرد. اکنون در این وبسایت، روزانه اخبار دهها همایش علمی، مدرسۀ تابستانی، فرصت مطالعاتی و بورس دانشگاهی از سراسر جهان انتشار می‌یابد و نیز به صورت ایمیل برای اعضا ارسال می‌شود.

مؤسس این پایگاه دکتر خاچیک گوورگیان، عضو سابق گروه ایران‌شناسی دانشگاه دولتی ایروان و متخصص سنت‌های فتوت در ایران دوران اسلامی است، که همچنین سابقۀ فعالیت پژوهشی در دانشگاه‌های علامه طباطبایی و تربیت مدرس در تهران را در کارنامۀ خود دارد.

معرفی پایگاه اینترنتی: احسان شواربی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612