کد خبر:5964
پ
فاقد تصویر شاخص

فیلم نشست‌های میراث مکتوب بر روی سایت چهارراه

هشتاد و هفتمین نشست مرکز پژوهشی میراث مکتوب با عنوان «میراث مکتوب و همگانی‌سازی» و نودمین نشست این مرکز «بزرگداشت استاد حسن لاهوتی» بر روی وبگاه چهارراه قرار گرفت

میراث مکتوب – هشتاد و هفتمین نشست مرکز پژوهشی میراث مکتوب با عنوان «میراث مکتوب و همگانی سازی» و نودمین نشست این مرکز «بزرگداشت استاد حسن لاهوتی» بر روی وبگاه چهارراه قرار گرفت.

نشست «میراث مکتوب و همگانی‌سازی» به مناسبت روز اسناد ملی و میراث مکتوب (۱۹ اردیبهشت)  و با موضوع متن‌پژوهی، نسخه‌شناسی و فهرست‌نویسی برگزار شده است.

این نشست، هشتاد و هفتمین نشست از سلسله نشست‌های مرکز پژوهشی میراث مکتوب است که در تاریخ ۱۹ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۱، همزمان با روز اسناد ملی و میراث مکتوب، در سرای اهل قلم بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد. در این جلسه دکتر منصور صفت‌گل، دکتر محمود عابدی، دکتر احد فرامرز قراملکی  و جمشید کیان‌فر سخنرانی کردند.

  • برای دیدن فیلم این نشست اینجا کلیک کنید.

این وبگاه همچنین نودمین نشست از سلسله نشست‌ های مركز پژوهشی ميراث مكتوب که به بزرگداشت استاد حسن لاهوتی اختصاص دارد را بارگذاری کرده است.

این نشست همزمان با روز «اسناد ملی و میراث مکتوب» است، در تاریخ ۱۹ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۲ در سرای اهل قلم بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

این فیلم به نکوداشت یاد استاد حسن لاهوتی، مولوی‌ پژوه، ویراستار و مترجم کتاب شش‌جلدی «شرح مثنوی معنوی» معروف به شرح نیکلسون بر مثنوی اختصاص دارد. این کتاب در چهاردهمین دورۀ کتاب سال جمهوری اسلامی ایران به عنوان کتاب سال برگزیده شد. از دیگر آثار وی می‌توان به ترجمه‌ کتاب‌های «شکوه شمس» اثر پروفسور آنه ماری شیمل، «جغرافیا در قرن بیست و یکم»، «جانِ جان؛ منتخبی از دیوان شمس» و «مولانا؛ دیروز تا امروز، شرق تا غرب» اشاره نمود. کتاب «ارغنون مولوی» نیز تفسیری دقیق و ساده از چند داستان مثنوی معنوی و تنها تألیف ایشان است. لاهوتی در اسفندماه سال ۱۳۹۱ بر اثر بیماری سرطان ریه درگذشت.

این نشست نودمین نشست از سلسله نشست‌های مرکز پژوهشی میراث مکتوب است که در تاریخ ۱۹ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۲، همزمان با روز اسناد و میراث مکتوب، در سرای اهل قلم بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار گردید. در این جلسه اکبر ایرانی، محمدجعفر یاحقی و محمدحسین ساکت سخنرانی کردند.

فیلم این نشست را اینجا ببینید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612