کد خبر:3331
پ
p-m

فرهنگستان زبان فارسی و تاریخ و جغرافیای پنجاب

کتاب تاریخ و جغرافیای پنجاب، عنوان کتاب جدیدی از فرهگستان زبان و ادب فارسی است که به تازگی منتشر شده است

میراث مکتوب – کتاب تاریخ و جغرافیای پنجاب، عنوان کتاب جدیدی از فرهگستان زبان و ادب فارسی است که به تازگی منتشر شده است.
کتاب تاریخ و جغرافیای مملکت پنجاب از تالیفات مولوی سید محمدنصرت علی خان دهلوی، از ادبا و دانشمندان قرن سیزدهم هند است که در دروه ناصری به وسیله سید حسن حسینی به فارسی ترجمه شده است.
این کتاب که حاوی آگاهی های فراوانی درباره سرزمین پنجاب است، محتوی شماری واژه های هندی نیز هست که به همراه معنی در متن به کار رفته اند. دکتر محمدرضا نصیری، در تحقیق این کتاب از دو نسخه اصفهان و مجلس شورای اسلامی بهره برده و در پایان با افزودن تصویر تمامی صفحات نسخه اصفهان و برخی صفحات نسخه مجلس امکان مقایسه را برای خواننده فراهم آورده است.
تاریخ و جغرافیای مملکت پنجاب در عین اختصار پر محتواست و از لحاظ مسائل جامعه شناختی، اقتصادی وسیاسی اطلاعات ارزنده ای درباره سرزمین پنجاب در اختیار خواننده می‌گذارد.
گروه شبه قاره فرهنگستان زبان و ادب فارسی که آماده سازی و نشر این کتاب را به انجام رسانیده است، با نشر این گونه آثار تلاش دارد سهم زبان و ادب فارسی را در فرهنگ و تمدن کهن سرزمین شبه قاره به پژوهش گران و علاقه مندان نشان دهد.
تاریخ و جغرافیای پنجاب، در ۱۳۴ صفحه و بهای ۱۵۰ هزار ریال، از سوی فرهنگستان زبان و ادب فارسی به چاپ رسیده و علاقه مندان به این کتاب می توانند برای تهیه آن به مرکز تامین و عرضه متون کهن ایرانی میراث مکتوب مراجعه کنند.

تهیه و تنظیم خبر از فاطمه نصیری‌ها

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612