کد خبر:6592
پ
khazane

رونمایی از مجلد اول تذکرۀ خزانۀ عامره

اندیشگاه فرهنگی سازمان اسناد و کتابخانۀ ملی ایران رونمایی کتاب تذکرۀ خزانۀ عامره (مجلد اول) را روز سه شنبه 15 اردیبهشت برگزار می کند.

میراث مکتوب – اندیشگاه فرهنگی سازمان اسناد و کتابخانۀ ملی ایران رونمایی کتاب تذکرۀ خزانۀ عامره (مجلد اول) را روز سه شنبه 15 اردیبهشت برگزار می کند.

تذکره خزانه عامره نوشتۀ میرغلام‌علی حسینی واسطی بلگرامی، متخلص به آزاد و معروف به آزاد بلگرامی و ملقب به حسّان الهند عارف، شاعر، ادیب و مورخ ذولسانین و بلند آوازه قرن دوازدهم، در دو مجلد از سوی کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی منتشر شده است. این کتاب سرگذشتنامۀ شاعران هندی فارسی زبان است که به تحقیق و تصحیح دکتر هومن یوسفدهی به چاپ رسیده است.

خزانۀ عامره از حیث اشتمال بر شرح احوال و نمونه آثار شاعران، شرح وقایع تاریخی دوران حیات نویسنده و فواید ادبی بسیار، یکی از مهم‌ترین کتاب‌های نوشته شده در قرن دوازدهم است و به همین خاطر از زمان تألیف بارها کتابت شده و نسخ خطی آن در کتابخانه‌های مختلف موجود است.

در این نشست علاوه بر مصحح کتاب، دکتر علی اشرف صادقی، سرپرست گروه فرهنگ نویسی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، مهدی رحیم پور و احسان الله شکراللهی دربارۀ تصحیح کتاب تذکرۀ خزانۀ عامره سخنرانی خواهند  کرد.

این نشست روز سه شنبه 15 اردیبهشت ساعت 14 تا 16 در بلوار کتابخانۀ ملی، سالن همایش سازمان اسناد و کتابخانۀ ملی برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612