کد خبر:13680
پ
1028129

رونمایی از «عیون اخبار الرضا(ع)» در شب شیخ صدوق

شب شیخ صدوق، از سری شب‌های بخارا با همکاری مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی برگزار می‌شود.

میراث مکتوب- محمد بن علی بن حسین بن موسی بن بابویه قمی مشهور به شیخ صدوق، از علمای شیعه در قرن چهارم هجری قمری است و بزرگ‌ترین محدّث و فقیه مکتب حدیثی قم به شمار می‌آید. وی دارای مرتبۀ بالایی در علم رجال بود و به تصریح بزرگان سلف، قریب به سیصد کتاب و رساله تألیف کرده است. شیخ صدوق در قم پرورش یافت و ۲۰ سال با پدرش زندگی کرد و از وی و دیگر علمای قم دانش آموخت. سپس به درخواست اهل ری بدانجا رفت، پس از عمری تدریس در شهر ری درگذشت و همانجا به خاک سپرده شد. در حال حاضر آرامگاه وی از زیارتگاه‌های مشهور ری و تهران است و بسیاری از شخصیت‌های نام‌آور تهران در طول یکصد سال اخیر در کنار مزار ایشان به خاک سپرده شده‌اند.

در مراسم شب شیخ صدوق آیت‌الله محمد موسوی بجنوردی، دکتر محمود مهدوی دامغانی، احمد مسجدجامعی و علیرضا مددی سخنرانی خواهند کرد و پیام‌های دکتر احمد مهدوی دامغانی، آیت‌الله سید محمدجواد علوی بروجردی و استاد بهاءالدین خرمشاهی قرائت خواهد شد.

همچنین در شب شیخ صدوق، از کتاب عیون اخبار الرضا(ع) رونمایی خواهد شد. این کتاب که گلچینی از معارف و فرهنگ شیعه است، مشتمل بر 73 باب است که این ابواب دربردارندۀ مطالبی تاریخی، کلامی، حکمی، تفسیری، فقهی، اخلاقی و ادبی است.

این مراسم در ساعت پنج بعد از ظهر چهارشنبه ۲۲ ابان ۱۳۹۸ در مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن، واقع در مرکز دایرة المعارف بزرگ اسلامی، به آدرس نیاوران، کاشانک، نرسیده به آجودانیه، شماره ۲۱۰ برگزار می‌شود.

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612