کد خبر:6223
پ
فاقد تصویر شاخص

روایت داستان مسیح

داستان مسیح با مقدمه سید محمدحسین مرعشی از سلسله منشورات بنیاد شکوهی است که از سوی انتشارات سفیر اردهال منتشر شده است.

میراث مکتوب – داستان مسیح در واقع، سه کتاب است: داستان مسیح دارای 636 ص متن و 24 صفحه پیش درآمد که 7 صفحۀ نخست وقف نامۀ لودویکس دو دی یو است و 11 صفحۀ بعد «مقدمه برای خوانندگان» است که نویسندۀ آن مشخص نیست و دو صفحه افتادگی های متن که باید بدان افزود و در آخرین صفحۀ پیش درآمد دانیل خنیسی از نویسندۀ کتاب لودویکس دودی یو را ستوده است؛داستان سن پیدرو و عنصرهای زبان فارسی دو کتاب نخست شرح زندگی حضرت مسیح و سن پی یر است و کتاب سوم که بیشتر کتابی آموزشی از عنصرهای زبان فارسی است.


 



صفحۀ عنوان کتاب داستان مسیح آن گونه که ویژگی های تصویر نشان می دهد چاپ چوبی شده است. نام کتاب در این صفحه به لاتین و فارسی در بالا به رنگ های سیاه و قرمز آمده است. کتیبه های بالای صفحات سر فصل، با نقش هایی مشابه آرایه های قالی شرقی است. کاغذ کتاب از ورق های بزرگ هشت برگی ضخیم تهیه شده است . روکش جلد کتاب پوست (پارشمن) سفید است.


متن فارسی کتاب در دوصفحۀ روبرو و ترجمۀ لاتین آن نیز همانند متن فارسی در دو صفحه روبروی یکدیگر قرار دارند. هر صفحه دارای یک جدول بزرگ است. داخل این جدول بزرگ، یک جدول افقی در بالا (مکان نوشتن کتاب و شمارۀ صفحه) یک جدول عمودی سمت بیرون کتاب رسم شده است (برای صفحات فارسی در سمت راست و برای صفحات لاتین در سمت چپ صفحه). در این جدول مندرجات کتاب (به صورت کلمه، عبارت و حتی جمله) درج شده است. یک جدول افقی در پایین، در صفحه های فارسی رکابه ای شامل یک کلمه (گاه همراه با واو عطف) از آغاز صفحۀ بعد آمده است.


داستان مسیح دارای چهار فصل است: باب اول «اذکار ولادت حضرت ایشوع تا آغاز تعلیم حال او»، باب دوم «معجزه ها و عجایبات او»، باب سوم «مرگ او و جفاها و محنت ها» و باب چهارم «کیفیت برخاستن از قبر و رفتن او بر آسمان».


نویسندۀ کتاب از طرفی مهر و موم ها در کسوت روحانیت مسیحی خدمت کرده بود و از مبلغان بنام مسیحیت «سرآمد دانایان فرنگ» به شمار می آمد و از پادریان پرتقالی اعزامی به دربار مغولان هند (گورکانیان) بود، از جانب دیگر او با زبان لاتین و فارسی آشنایی داشت.


عبدالستار بن ابوالقاسم لاهوری، مترجم کتاب هنگام برگردان متن، به عنوان هر دو کتاب (داستان مسیح و داستان سن پیدرو) عبارت «اما آلوده» را افزوده است. به عقیدۀ او نویسندۀ کتاب برخی مطالب ارائه شده در این کتاب را از مراجعی گردآورده که چندان معتبر نیست. از این رو خوانندگان را آگاهی می دهد مفاد کتاب را با احتیاط از نظر بگذرانند .


داستان مسیح با مقدمه سید محمدحسین مرعشی از سلسله منشورات بنیاد شکوهی است که از سوی انتشارات سفیر اردهال در شمارگان 250 نسخه به بهای 600000 ریال راهی بازار نشر شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612