کد خبر:2487
پ
ostadi-m

در ستایش آیت کبرای انسانیت

ارجنامه آیت الله حاج شیخ رضا استادی (ویژه نامه دوازدهمین آیین بزرگداشت حامیان نسخ خطی) به کوشش دکتر علی صادق زاده وایقان و اعظم نجفقلی نژاد ورجوی به کوشش سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران منتشر شد.

میراث مکتوب- ارجنامه آیت الله حاج شیخ رضا استادی (ویژه نامه دوازدهمین آیین بزرگداشت حامیان نسخ خطی) به کوشش دکتر علی صادق زاده وایقان و اعظم نجفقلی نژاد ورجوی به کوشش سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران منتشر شد.
حوزه علمیه قم وارث تاریخ شیعه است. قم در نهاد خود هزار سال سابقه درخشان از معارف دینی نهفته دارد. قم در سالهای اخیر با دو چهره ظاهر شده است. اول بسط دانش دینی «مداد العلما» برای خودسازی و درانداختن ساز و کار جامعهای آگاه و حق شناس. دوم پرورش نیروهای ستمسیز «دماء الشهدا» که بر نظام مبتنی بر سرمایه سالاری استکبار جهانی بشورند و فاصله طبقاتی پابرهنگان گرسنه و شادخواران مترف را برنتابند. بدین ترتیب قم در دامان خود آیات بزرگی را پروراند که با رسوخ در ژرفای باورهای مردم، انقلابی طراز نوین پدید آوردند.
در فصل اول این کتاب در شرح زندگی و احوال ارجنامه آیت الله حاج شیخ رضا استادی پرداخته شده و در فصل دوم کتابشناسی آثار استاد به قلم استاد برای خوانندگان این ارجنامه مطرح شده است. نمایی الفبایی آثار عنوان فصل بعدی این کتاب است که در آن کتاب ها و رساله ها، مجموعه ها، کتابها و رساله های تلخیص و برگزیده شده، کتابنامه ها، فهرست ها، مقالات، تحقیق و تصحیح و مجموعه های چاپ شده تحت نظارت و اشراف به چشم می خورد.
فصل سوم، چهارم و پنجم این کتاب نیز به مقالاتی از آیت الله استادی، مقالاتی درباره استاد و مقالات اهدایی به استاد تعلق دارد
در فصل پایانی این کتاب و در بخش پیوست تصاویر اجازات، تصاویر گواهی و حکم ها، نامه ها، تقدیرنامه ها و عکس ها آمده است.
ارجنامه آیت الله حاج شیخ رضا استادی به شمارگان ۵۰۰ نسخه و به قیمت ۱۸۰۰۰ تومان به کوشش سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران منتشر شده است.

معرفی کتاب از معصومه کلانکی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612