کد خبر:2686
پ
tafsirketabalah-m

تفسیر کتاب الله آستان قدس رضوی و نکته‌ای دیگر درباره آن

در خصوص تفسیر کتاب الله آستان قدس رضوی که به تازگی یافته بودم، نکته‌ای دیگر نیز باید متذکر شوم

میراث مکتوب – در خصوص تفسیر کتاب الله آستان قدس رضوی که به تازگی یافته بودم، نکته ای دیگر نیز باید متذکر شوم.

از آنجا که فهرستوارۀ نسخه‌های خطی (دنا) مجلد دوازدهم به نام کاتبان اختصاص دارد، کنجکاوانه به آن مجلد رجوع کردم و در ذیل نام احمد بن سلار کینارودی یا احمد بن تائب سلار کینارودی نگاهی انداختم. یک مورد جالب آن بود که در نگارش دنا برای معرفی نسخه های تفسیر کتاب الله به مجلد بیست و دوم آن مراجعه شده بود.

همچنین به فهرست هزار و پانصد نسخه ای که توسط رهبری از وراث مرحوم آیت الله سید احمد صفائی خریداری شده بوده و توسط ایشان به کتابخانۀ آستان قدس رضوی اهداء شده بود، نیز مراجعه شده است.

تفاوت دو متن این است که در فهرست بیست و دوم نسخه‌های خطی آستان قدس، نسخه تفسیر کتاب الله با شمارۀ مسلسل ثبت کتابخانۀ آستان قدس معرفی شده اما در فهرست هزار و پانصد نسخه آقای استادی شماره‌هایی دیگر را ذکر کرده و در معرفی تفسیر کتاب الله آن را نسخه‌ای از قرآن کریم معرفی کرده‌اند و توضیحاتی در خصوص نسخه ارایه کرده‌اند. در دنا و در جلد ۸، ص ۷۰، شمارۀ ۲۱۱۵۹۹ نیز در ذیل معرفی قرآنها بار دیگر جلد اول تفسیر کتاب الله به عنوان قرآن معرفی شده است.

محمدکاظم رحمتی

منبع: حلقه کاتبان

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612