کد خبر:9198
پ
hakimnasekhosro

برگزاری همایش «هزاره حضور حکیم ناصر خسرو قبادیانی در ری»

همایش «هزاره حضور حکیم ناصر خسرو قبادیانی در ری» بنا به پیشنهاد سرای ایران شناسی در طرح از سرخس تا خوی در شهرستان ری برپا خواهد شد.

میراث مکتوب – همایش «هزاره حضور حکیم ناصر خسرو قبادیانی در ری» بنا به پیشنهاد سرای ایران شناسی در طرح از سرخس تا خوی برپا خواهد شد.

معرفی، نقد و بررسی زندگی، افکار و اندیشه های حکیم ناصرخسرو قبادیانی و انعکاس ری و شرایط تاریخی فرهنگی آن در سفرنامه ناصر خسرو از اهداف این همایش عنوان شده است.

همچین تمرین انشا و نویسندگی دانشجویان با رویکرد سفرنامه ناصرخسرو از دیگر اهداف همایش «هزارۀ حضور حکیم ناصرخسرو قبادیانی در ری» به شمار می رود.

سخنرانی دو تن از هیئت علمی کتابخانه و اسناد ملی جمهوری اسلامی ایران، رونمایی از تمبر یادبود، برگزاری نمایشگاه از سفرنامه، برگزاری کارگاه خوشنویسی از سفرنامه، نمایشگاه کتاب، مسابقه انشا نویسی و سفرنامه و طراحی تابلوی یادبود از برنامه های این همایش است.

علاقه مندان برای حضور در این همایش می توانند روز چهارشنبه 14 مهر از ساعت 9 الی 11 به دانشگاه فرهنگیان (پردیس شهید مفتح) واقع در شهرری، میدان معلم، خیابان میثم شمالی مراجعه کنند.

همایش یادشده به همت دانشگاه فرهنگیان پردیس مفتح شهرری، سارمان اسناد و کتابخانه ملی، سرای ایران شناسی، انجمن ایرانی تاریخ، انجمن خوشنویسان شهرری، ادارۀ فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ری برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612