کد خبر:16903
پ
D8A8D984D988DAA9D8A8D8A7D8B4DB8C

بررسی آثار علمی دکتر علی بلوکباشی در یک کتاب

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی اقدام به چاپ ویژه‌نامه‌ای در قالب کتاب دربارۀ استاد دکتر علی بلوکباشی، مردم‌شناس، مؤلف و مترجم کرده است.

میراث مکتوب- انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ضمن برگزاری مراسم بزرگداشت استاد دکتر علی بلوکباشی، مردم‌شناس، مؤلف و مترجم که در تیرماه سال‌جاری برگزار شد، اقدام به چاپ ویژه‌نامه‌ای در قالب کتاب دربارۀ این استاد مردم‌شناسی کرده است.

«زندگی‌نامه و خدمات علمی و فرهنگی دکتر علی بلوکباشی» عنوان این کتاب است. در دیباچۀ این اثر ابتدا یادداشتی از حسن بلخاری، مدیر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به چاپ رسیده و در ادامه نیز نادره جلالی، گفت‌وگویی با دکتر علی بلوکباشی انجام داده است.

دکتر علی‌اشرف صادقی، زبان‌شناس و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی در یادداشتی به تکریم  دکتر بلوکباشی پرداخته و به شصت سال دوستی با وی اشاره کرده است. ناصر فکوهی، انسان‌شناس و احمد تمیم‌داری نیز هر کدام جداگانه در یادداشت‌های یک عمر کار اخلاقی و علمی دکتر بلوکباشی را ارج نهاده‌اند. همچنین ناصر تکمیل همایون و محمد جعفری قنواتی نیز این مردم‌شناس را استادی دانسته‌اند که به تلفیق عشق و دانش همت گمارده است.

اکبر ایرانی، مدیر مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب نیز در یادداشتی به بحث دکتر بلوکباشی و هویت ملی ایران پرداخته است. کاظم موسوی بجنوردی، مدیر دایرة ‌المعارف بزرگ اسلامی و سیدعلی آل‌داوود هریک به تکریم دکتر علی بلوکباشی پرداخته‌اند.

«زندگی‌نامه و خدمات علمی و فرهنگی علی بلوکباشی» حاوی بیش از بیست یادداشت و مقاله از سوی دیگر دانشورانی است که در یادداشت‌هایی به پاسداشت مقام علمی و اخلاقی ایشان پرداخته‌اند. همچنین در این کتاب تصاویری از استاد و برخی تقدیرنامه‌هایی که به ایشان اعطا شده نیز درج شده است.

علاقه‌مندان برای مطالعۀ یادداشت‌ها و مقالات این ویژه‌نامه می‌توانند آن را به قیمت 50 هزار تومان تهیه کنند.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612