کد خبر:9606
پ
pirgolrang

انتشار یادنامۀ مصحح فقید دیوان حافظ دکتر رشید عیوضی

یادنامۀ دکتر رشید عیوضی با عنوان «پیر گلرنگ» به خواستاری رحمان مشتاق مهر و احمد گلی و به اهتمام محمد طاهری خسروشاهی منتشر شد.

میراث مکتوب – تحقیقات ارزشمند دکتر رشید عیوضی، استاد فقید دانشگاه تبریز در حوزۀ رمزگشایی از ریزه کاری های لفظی دیوان حافظ و ارائۀ نسخه ای اصیل و مورد اعتماد از این گنجینۀ بزرگ، یکی از بهترین رهیافتها به شعر حافظ و مرجعی مطمئن برای شناخت مفاهیم کلیدی و نمادهای اساسی ذهن و زبان اوست.

 

 

رشید عیوضی عمر خود را در راه نشر فرهنگ پربار اسلامی و ایرانی به ویژه تصحیح دیوان حافظ سپری کرد و علاوه بر مراتب فضل و دانش، از سجایای اخلاقی و صفات حمیده انسانی نیز برخوردار بود.

اینک و همزمان با دومین سالگرد درگذشت استاد با عنوان «پیر گلرنگ» به خواستاری رحمان مشتاق مهر و احمد گلی و به اهتمام محمد طاهری خسروشاهی توسط کتابخانۀ تخصصی ادبیات منتشر شده است.

این یادنامه، دربرگیرندۀ مقالاتی از دوستان، ارادتمندان و شاگردان استاد عیوضی است که یا دربارۀ او و آثارش نوشته اند و یا یکی از مقالات و یادداشت های خود را در یکی از موضوعات متنوع ادبی- عمدتا حافظ پژوهی – به یادنامه او اهدا کرده اند.

فهرست مقالات این یادنامه را اینجا مشاهده کنید.

یادداشتی دربارۀ استاد و یادنامه/ اینجا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612