کد خبر:2680
پ
daneshvaran

انتشار جلد پنجم زندگینامه علمی دانشوران

انتشارات علمی و فرهنگی مجلد پنجم زندگینامۀ علمی دانشوران را منتشر کرد

میراث مکتوب – زندگینامۀ علمی دانشوران شرح زندگی بیش از پنج‌ هزار دانشمند علوم دقیق را در دسترس استادان، دانشجویان و دانش‌ پژوهان قرار می دهد و آنان را با کوشش عظیم بزرگان علم آشنا می‌ سازد. بدین ‌سان، هزاران سرمشق کار و کوشش در مقابل چشم جویندگان دانش و پویندگان راه تحقیق قرار می‌دهد.

این مجلد مانند سایر کتاب‌‌های این مجموعه حاصل کار گروهی تعدادی از پژوهشگران است و به دانشوران برجسته‌ علمی در حوزه‌های مختلف می ‌پردازد.

شرح زندگانی علمی بیشتر از شش هزار مرد و زن از سراسر جهان در این اثر بیان شده است که در رشته اخترشناسی، پزشکی، روانشناسی، ریاضیات، شیمی، علوم اجتماعی، علوم طبیعی، فلسفه و فیزیک فعالیت داشته اند.

شادروان احمد بیرشک بر ترجمه و ویرایش این مجموعه نظارت داشته‌ و خود در ویرایش مجلدات اول تا سوم شرکت مستقیم داشته است.

پس از انتشار مجلد چهارم به ویراستاری فریبرز مجیدی و موسی اکرمی، اینک مجلد پنجم با ویراستاری فریبرز مجیدی، در ۱۱۱۹ صفحه و با بهای ۵۸۰۰۰۰ ریال، منتشر شده است.

در انتشار این اثر بنیاد دانشنامه نگاری ایران (بنیاد دانشنامۀ بزرگ فارسی پیشین) و شرکت انتشارات علمی و فرهنگی همکاری داشته‌اند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612