کد خبر:8846
پ
noskhe_3

نسخه ای معتبر از ديوان سيدحسن غزنوی

سيدحسن غزنوي مشهور به سيداشرف، از شاعران توانمند نيمه اول قرن ششم هجري است كه در تاريخ شعر فارسي مقام و منزلت مهمي دارد و بررسي و مطالعه آثارش در ارزيابيهاي لازم براي محققان تاريخ ادبيات ضروري است.

میراث مکتوب – سيدحسن غزنوي مشهور به سيداشرف، از شاعران توانمند نيمه اول قرن ششم هجری است كه در تاريخ شعر فارسی مقام و منزلت مهمي دارد و بررسی و مطالعه آثارش در ارزيابيهاي لازم برای محققان تاريخ ادبيات ضروری است.

ديوان او نخستين بار در سال 1328ش به همت محمدتقي مدرس رضوي منتشر شده است، اما به سبب متاخر بودن نسخه ها و اغلاط و تصحيفهای آنها، ابهامات و اشكالات فراوانی به متن چاپي راه يافته است. امروزه با شناسايي نسخه هايی اصيل تر از ديوان اين شاعر كه بسياری از اين اشكالات را رفع مي كنند، لزوم تصحيح مجدد آن بيشتر احساس مي شود. در اين مقاله يكي از بهترين اين نسخه ها معرفی و گزارشی از امتيازات آن عرضه شده است.

متن کامل مقاله نوشتۀ عباس بگ جانی که در شمارۀ جدید آینۀ میراث سال سيزدهم، شماره 2 (پياپی 57)، پاييز و زمستان 1394 منتشر شده است اینجا بخوانید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612