کد خبر:8533
پ
ketabshenasi_0

فهرستنامه كتابشناسی های ایران

فهرستنامه کتابشناسی های ایران تألیف ایرج افشار به کوشش ایران ناز کاشیان از سوی مؤسسه خانۀ کتاب منتشر شد.

میراث مکتوب – فهرستنامه کتابشناسی های ایران تألیف ایرج افشار به کوشش ایران ناز کاشیان از سوی مؤسسه خانۀ کتاب منتشر شد.

فهرستنامه کتابشناسی های ایران از مهمترین منابع پژوهشی حوزۀ ایران شناسی و از نخستین ابزارهای کتاب شناسی است که شادروان استاد ایرج افشار در تولید آن پیشگام شد و در نخستین شماره نشریه ایرانشناسی (نشریه مرکز تحقیق و مطالعه تمدن و فرهنگ ایران و خاورمیانه، دانشکده ادبیات دانشگاه تهران، 1342 ش) آن را انتشار داد.

گنجینۀ پژوهشی ایرج افشار که اکنون بر بسیاری از برنامه های برجا مانده از آن استاد نظارت دارد و خانه کتاب، مرکزی که مسائل مربوط به کتاب را با دیدگاهی فنی دنبال می کند بر آن شدند تا ویراست جدیدی از «فهرستنامه کتابشناسی های ایران» را در برنامه انتشاراتی خود قرار دهند .

ایران ناز کاشیان که مسئولیت تداوم انتشارمقالات فارسی را بر عهده دارد با توجه به یادداشت های استاد افشار و با در نظرگرفتن منابع منتشر شده پس از 1342 ش و نیز با مراجعه به منابع برای حصول اطمینان از صحت و دقت اطلاعات کتابشناختی، «فهرستنامه کتابشناسی های ایران» را برای انتشار آماده کرد.

این کتاب در دو بخش، «کتابشناسی های عمومی» و« کتابشناسی های اختصاصی»  تهیه شده است.

«فهرستنامه کتابشناسی های ایران» تألیف ایرج افشار؛ به کوشش ایران ناز کاشیان، در 380 صفحه با شمارگان یکهزار نسخه به قیمت(گالینگور20 هزار تومان و شومیز 15000 هزار تومان) از سوی موسسه خانۀ کتاب منتشر شده  و در اختیار ایران شناسان، کتابشناسان و فهرستنگاران و همۀ علاقمندان به کاربردهای منابع مرجع، قرار گرفته است.

منبع: مرکز دایرة المعارف بزرگ اسلامی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612