کد خبر:8092
پ
kahabarname

انتشار شمارۀ 18 و 19 خبرنامۀ تاریخ علم

شمارۀ جدید خبرنامۀ تاریخ علم (نشریۀ خبری، سال پنجم، شمارۀ 18 و 19، بهار و تابستان 1394) به صاحب امتیازی پژوهشکدۀ تاریخ علم دانشگاه تهران منتشر شد.

میراث مکتوب – شمارۀ جدید خبرنامۀ تاریخ علم (نشریۀ خبری، سال پنجم، شمارۀ 18 و 19، بهار و تابستان 1394) به صاحب امتیازی پژوهشکدۀ تاریخ علم دانشگاه تهران منتشر شد.

 

 

این نشریه در بخش هایی چون خبر، گزارش، معرفی، سخنرانی، مقالات و پایان نامه تدوین شده است. در بخش انگلیسی نیز گزارش، مقالات و پایان نامه ها به چشم می خورد.

«گزارش» این شماره از خبرنامۀ تاریخ علم به تأسیس انجمن علمی – دانشجویی تاریخ علم در دانشگاه تهران، مدرسۀ ریاضیات و کاشی کاری با عنوان «کاشی کاری و موزاییک کاری»، سراچۀ تن: نمایشگاه آناتومی انسان به روایت نسخ خطی کتاب تشریح الأبدان در مؤسسۀ کتابخانه و موزۀ ملک و نشست علمی استادان و دانشجویان تاریخ علم اختصاص دارد.

بخش «معرفی کتاب» این نشریه نیز به انتشار شمارۀ چهاردهم مجلۀ  تاریخ علم و کتاب جوامع علم موسیقی می پردازد.

«جایگاه علمی مراغه در ایران دورۀ ایلخانی» و «سخنرانی پرفسور یان پ. هوخندایک دربارۀ کوشیار گیلانی» در دانشگاه گیلان عناوین بخش سخنرانی شمارۀ جدید خبرنامۀ تاریخ علم است.

عناوین مقالات این شماره از این نشریه نیز به این شرح است: علم در تمدن اسلامی و در تمدن چین: بررسی تطبیقی بر اساس آرای توبی. ای. هاف Tobi E. Huff .

ابن سینا، دانشمند مسافر: بررسی محتوایی و شکل گیری دایرة المعارف بزرگ شفا.

رویکرد فلسفی خواجه نصیر به ریاضیات.

ابن هیثم و نور.

بخش «پایان نامۀ» نشریه نیز به پایان نامه های تصویب شده در جلسۀ شورای پژوهشکدۀ تاریخ علم و چکیدۀ پایان نامه های دفاع شده در پژوهشکدۀ تاریخ علم اختصاص دارد.

بخش انگلیسی خبرنامۀ تاریخ علم شامل موضوعات زیر است:

1– گزارش – نور و سایه، مدرسۀ تابستانی استانبول

مقالات

چکیدۀ سخنرانی های ارائه شده در پژوهشکدۀ تاریخ علم

انتشار شمارۀ چهاردهم مجلۀ تاریخ علم

پایان نامه ها

چکیدۀ پایان نامه های دفاع شده در پژوهشکدۀ تاریخ علم

 

صاحب امتیاز: پژوهشکدۀ تاریخ علم (وابسته به دانشکدۀ الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران)

سردبیر: مریم زمانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612