کد خبر:7555
پ
namefarhangestan_1

نامۀ فرهنگستان ـ شمارۀ 55

پنجاه ‌و پنجمین شمارۀ فصلنامۀ نامۀ فرهنگستان منتشر شد.

میراث مکتوب – پنجاه ‌و پنجمین شمارۀ فصلنامۀ نامۀ فرهنگستان منتشر شد. این شماره از نامۀ فرهنگستان، همانند شماره‌هاى پیشین، شامل بخش‌هاى گوناگون، از جمله سرمقاله، مقاله، نقد و بررسى، تحقیقات ایران‌شناسى، گلچینى از دیرینه‌ها، فرهنگستان، تازه‌هاى نشر و اخبار است.

 

 

در بخش مقالۀ این شماره عناوین زیر دیده مى‌شود: «چهرۀ سنائی در مقالات شمس»، مهدی محبتی؛ «احمد شاملو و روایت‌های داستانی»، حسن میرعابدینی؛ «حَجَرُالبهت در اسکندرنامۀ نظامی»، مجید منصوری؛ «ویژگی‌های وزنی در ترانه‌ها و تصنیف‌های فارسی»، امید طبیب‌زاده ـ مائده میرطلایی؛ «نقد ترجمه در ایران، روش‌ها و آسیب‌ها»، علی خزاعی‌فرید.

در بخش «نقد و بررسی» این شماره از نامۀ فرهنگستان دو مقاله آمده است: «مفهوم عرفانی ادب‌ورزی در آثار جامی و مقایسۀ آن با مهم‌ترین آثار عرفانی به زبان فارسی» نوشتۀ محمدجواد شمس «گریز از اعتراف» به قلم افسانه منفرد.

در بخش «تحقیقات ایران‌شناسی» نیز مقاله‌ای با عنوان «تبارشناسی نام اسطوره‌ای باد سام» نوشتۀ لیلا عسگری درج شده است. همچنین در بخش «گلچینی از دیرینه‌ها» مقاله‌ای با عنوان «دو سند قاجاری» به قلم علی مصریان آمده است. در بخش «فرهنگستان» این شماره نیز «کارنامۀ فرهنگستان زبان و ادب فارسی» به چشم می‌خورد.

سرمقالۀ این شماره از نامۀ فرهنگستان، با عنوان «ضرورت توجه به عناصر و مایه‌های فرهنگی گویش‌ها و زبان‌های محلی» و به قلم استاد احمد سمیعی (گیلانی)، سردبیر مجله است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دسترسی به محتوای این شماره از مجلۀ نامۀ فرهنگستان به نشانی زیر مراجعه کنند:

http://persianacademy.ir/fa/nf55.aspx

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612