کد خبر:7521
پ
afandi

ایران در متون و منابع عثمانی/ احمد دری افندی

دکتر نصرالله صالحی در این شماره از دوماهنامۀ تخصصی گزارش میراث به یکی دیگر از نویسندگان عثمانی به نام احمد دری افندی پرداخته است.

میراث مکتوب – دکتر نصرالله صالحی در این شماره از دوماهنامۀ تخصصی گزارش میراث به یکی دیگر از نویسندگان عثمانی به نام احمد دری افندی پرداخته است.

وی در وان زاده شد و در استانبول درگذشت (1135 ق/ 1722 م) فرزند ابوبکر وهبی افندی بود. او با لقب یک چشم، کور و تخلص های وافی و دری شناخته می شود. در برخی مدارس زادگاهش، وان، تحصیل کرد و در حضور برخی وزا به خدمت پرداخت و خود را شناساند. سپس به همراه خانواده اش راهی استانبول شد و در دایرۀ دیوان همایون مشغول به کار شد. با گذشت زمان، ارتقاء مقام یافت و به مناصب مختلف گمارده شد. با گذشت زمان، ارتقاء مقام یافت و به مناصب مختلف گمارده شد. از جمله در رجب 1125، دفتردار (محاسبه جی) آناتولی شد و در 27 محرم 1127 به مقام کاتبی سپاهیان رسید؛ سپس دفتردار خراج گردید.

متن کامل این مقاله نوشتۀ نصرالله صالحی که در تازه­ ترین شمارۀ دوماهنامۀ گزارش میراث (دوماهنامۀ تخصصی اطلاع رسانی در حوزۀ نقد و تصحیح متون، نسخه شناسی و ایران شناسی – دورۀ دوم، سال هشتم، شمارۀ سوم و چهارم مرداد – آبان 1393) منتشر شده است اینجا بخوانید.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612