کد خبر:43035
پ
2572457

کتاب «اطلس خط» در نشست «صد کتاب قرن» معرفی می‌شود

کتاب «اطلس خط» تألیف حبیب الله فضایلی، به عنوان بیست و دومین کتاب از «صد کتاب ماندگار قرن» در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران معرفی و بررسی خواهد شد.

میراث مکتوب- کتاب «اطلس خط» بیست و دومین کتاب از «صد کتاب ماندگار قرن» است که به تحقیق در خطوط اسلامی می‌پردازد و بر تحلیل جغرافیای هنر خوشنویسی، تاریخ و تحول این هنر، تأثیرات فرهنگی و اجتماعی آن، تجزیه و تحلیل سبک‌ها و خطوط مختلف، و نقش استادان خوشنویسی تمرکز دارد.

نشست معرفی و بررسی کتاب «اطلس خط» ۱۳ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۰ صبح در سالن فرهنگ مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان و با حضور علی شیرازی، خط‌شناس و خوشنویس، و شهاب شهیدانی، استاد دانشگاه هنر اصفهان، برگزار خواهد شد. بهادر خردمندکیا، از خوشنویسان کشورمان نیز دبیری این نشست را برعهده خواهند داشت.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را بصورت زنده از صفحه آپارات (aparat.com/nlai_ir) سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران مشاهده نمایند.

اطلس خط

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612