- مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب - https://mirasmaktoob.com -

خاطرات میرزا محمود صارم الممالک درگزی، به رشته تحریر درآمد

میراث مکتوب- تاریخ گویاترین سند هویت و فرهنگ هر ملتی است و از میان نوشته های تاریخی، خاطرات شخصی مستندترین و جذاب ترین این دست متون هستند. کتاب «خاطرات صارم الممالک»، که به دست نواده وی دکتر ابوطالب صارمی و با همکاری علی کریمیان تصحیح و نشر شده، یکی از این اسناد خواندنی تاریخ معاصر ایران عزیز و روایت گر نکاتی بدیع و ژرف از حوادث و وقایع خراسان از عصر انقلاب مشروطه به بعد است.
به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهشی میراث مکتوب، این کتاب را باید یکی از اسناد معتبر تاریخ محلی خراسان دانست که نویسنده آن از رجال نظامی و سیاسی آن دوران و در متن حوادث تاریخ ساز و از عوامل تاثیرگذار آن سامان بوده است.
این کتاب که بی واسطه از دست نوشت میرزا محمود استنساخ و تصحیح و نشر شده، با توجه به اسناد تاریخی معتبر موجود در سازمان اسناد ملی ایران، کتابخانه، موزه و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، کتابخانه مجلس شورای اسلامی، مرکز اسناد ریاست جمهوری و مرکز مطالعات تاریخ معاصر ایران بررسی و صحت و سقم آگاهی های مندرج در آن به دقت وارسی شده است.
فهرست اعلام مفصل پایان کتاب و نیز تصاویر متعدد مرتبط با حوادث مندرج در متن، از ویژگی های این چاپ ارزشمند خاطرات صارم الممالک است.
کتاب خاطرات میرزا محمود صارم الممالک درگزی، در ۷۸۸ صفحه و بهای ۲۵۰ هزار ریال به همت انتشارات شیلان منتشر شده است. این کتاب را می توانید با مراجعه به مرکز پخش و فروش متون کهن ایرانی میراث مکتوب، تهیه کنید.

معرفی کتاب از فاطمه نصیری ها

[1]
[2]