کد خبر:23079
پ
Untitled-1-2116_0

تصویرگری‌های کودکان برپایه نسخه چاپ سنگی شاهنامه

نمایشگاه «تصویرگری‌های کودکان برپایه نسخه چاپ سنگی شاهنامه» هم‌زمان با هفته میراث فرهنگی در کتابخانه و موزه ملی ملک گشایش یافت.

میراث مکتوب- نمایشگاه «تصویرگری‌های کودکان برپایه نسخه چاپ سنگی شاهنامه» هم‌زمان با هفته میراث فرهنگی در کتابخانه و موزه ملی ملک گشایش یافت.

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، وقف‌شده بر آستان قدس رضوی، نمایشگاه «تصویرگری‌های کودکان برپایه نسخه چاپ سنگی شاهنامه» به پاس‌داشت زبان فارسی و بزرگ‌داشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، هم‌زمان با هفته میراث فرهنگی در روز پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1401 خورشیدی در کتابخانه و موزه ملی ملک گشایش یافت.

محمد نوروزی، راهنمای موزه و کارشناس کارگاه‌های آموزشی کودکان در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک به همراه الهام جلیل‌زاده به نمایندگی از موسسه هنرهای تجسمی نیکوپندار در آیین گشایش نمایشگاه «تصویرگری‌های کودکان برپایه نسخه چاپ سنگی شاهنامه» درباره چگونگی برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با تصویرگری و تکنیک‌های چاپ دستی برای کودکان زیر 12 سال در کتابخانه و موزه ملی ملک سخن راندند که به شکل‌گیری آثار این نمایشگاه انجامیده است. آثار نمایشگاه در یک رویداد فرهنگی به شیوه مشارکتی میان موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک و موسسه هنرهای تجسمی نیکوپندار پدید آمده‌اند. 25 کودک در گروه‌های سنی زیر 12 سال، هنرمندان آفریننده این آثار بوده‌اند. این رویداد در چارچوب بخشی از برنامه تابستانی موسسه هنرهای تجسمی نیکوپندار با همکاری کارشناسان موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک در سال 1400 خورشیدی برگزار شد.

اندیشه اجرای این آثار پس از دیدار کودکان از نمایشگاه گزیده آثار چاپ سنگی علی‌قلی خویی از آثار گنجینه کتابخانه و موزه ملی ملک شکل گرفت که در مکان موسسه نیکوپندار برگزار شده و به نمایش درآمده بود. کودکان پیش‌تر در کارگاهی شرکت کرده بودند که برای آشنایی بیش‌تر با تصویرگری و تکنیک‌های چاپ دستی از سلسله کارگاه‌ها در کتابخانه و موزه ملی ملک برای کودکان برگزار شده بود.

عکس‌های آیین گشایش نمایشگاه

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612