کد خبر:21364
پ
132.1

نسخۀ خطی و فهرست‌نگاری در ایران

مجموعۀ حاضر برای ارج نهادن به فعالیت‌های سی‌سالۀ فرانسیس ریشار ایران‌شناس و نسخه‌شناس برجستۀ فرانسوی در دو دفتر تدوین شده است.

میراث مکتوب- یکی از فعالیت­‌های مرکز پژوهشی میراث مکتوب ارج نهادن به کوشش­‌های ایران­شناسان و اسلام‌­شناسانی است که با همت والای خود در رشد و بالندگی فرهنگ ایرانی- اسلامی و حفظ و توسعۀ روابط فرهنگی ایران با سایر کشورها کوشش می‌­کنند. مجموعۀ «جشن­نامه‌ها» برای نیل به همین هدف تهیه و تدوین شده است.

مجموعۀ حاضر برای ارج نهادن به فعالیت‌های سی‌سالۀ فرانسیس ریشار ایران­شناس و نسخه‌­شناس برجستۀ فرانسوی در دو دفتر تدوین شده است. در دفتر یکم به مباحثی همچون تاریخ فهرست‌نویسی و نسخه‌شناسی در ایران و شیوه‌های فهرست‌­نگاری پرداخته شده و در آن 11 مقالۀ تحقیقی گرد آمده است.

در دفتر دوم نیز با گردآوری مقدمه­‌های فهرست‌هایی که تاکنون در ایران به چاپ رسیده است، کوشش شده است تا گوشه‌هایی از علم فهرست‌­نگاری در ایران در سدۀ اخیر بازگو شود. از دیگر فصل‌­های دفتر دوم معرفی مراکز و مؤسساتی است که در زمینۀ نسخه­‌های خطی فعالیت می‌کنند.

 

 

کتابشناسی:

نسخۀ خطی و فهرست‌نگاری در ایران (دفتر یکم) (فارسی)

[مجموعه مقالات و جستارها]

فرانسیس ریشار؛ به کوشش احمدرضا رحیمی ریسه

تهران: 1384 ـ 198 ص/ قطع وزيری

شابک (دفتر اول): 5-09-8700-964

میراث مکتوب: 132

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612