کد خبر:15191
پ
DAA9DB8CD985DB8CD8A7DB8C20DAA9D984D985D8A7D8AA

برنامه رادیویی کیمیای کلمات دربارۀ خاقانی

برنامه رادیویی کیمیای کلمات جمعه ۷ آذرماه به معرفی کتاب آثار دکتر جلال‌الدین کزازی دربارۀ خاقانی اختصاص دارد.

میراث مکتوب- برنامه رادیویی کیمیای کلمات جمعه 7 آذرماه 1399 به معرفی آثار دکتر جلال‌الدین کزازی دربارۀ خاقانی اختصاص دارد.

در این برنامه پروین بهرام گنابادی کارشناس مجری برنامه «کیمیای کلمات» کتاب «دیوان خاقانی» و «گزارش‌های دشواری‌های دیوان خاقانی» را معرفی می‌کند.

کتاب دیوان خاقانی؛ چامه‌ها و ترکیب‌بندها (جلد اول) و غزل‌ها، قطعه‌ها، چارانه‌ها و سروده‌های عربی (جلد دوم) به کوشش میرجلال الدین کزازی توسط نشر مرکز به چاپ رسیده است.

کزازی علاوه بر ویرایش و اصلاح متن، بیت‌های دشوار، پیچیده و تاریک و آنهایی که دربردارنده نکته مهم هستند با ستاره‌ای مشخص کرده است. این بیت‌ها در کتاب دیگر همین نویسنده به نام گزارش دشواری‌های دیوان خاقانی گره گشایی شده‌اند و به نکته‌های ادبی و هنری نیز در آن اشاره شده است. جلال الدین کزازی گزارش دشواري‌هاي ديوان خاقاني را در سال 1378 و از سوي نشر مركز منتشر کرده است. این  كتاب حاصل تتبعات گسترده مولف در شعر فارسي است.

برنامۀ کیمیای کلمات روایتی نو از متون کهن است. در این برنامه متون کهن ادب فارسی به همراه پژوهش‌های معاصری که درباره این آثار نگاشته شده معرفی و بررسی می‌شود.

برنامۀ کیمیای کلمات جمعه‌ها ساعت ۲۱:۳۰ به تهیه کنندگی فریده گودرزی و اجرای کارشناسی دکتر بهرام پروین گنابادی از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612