کد خبر:15144
پ
3600821

بهجت و سعادت به روایت ابن سینا

کتاب «بهجت و سعادت به روایت ابن سینا» نوشته حجت الاسلام علی شیروانی از سوی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شد.

میراث مکتوب- کتاب «بهجت و سعادت به روایت ابن سینا» نوشته حجت الاسلام علی شیروانی به همت گروه فلسفه و کلام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شد.

در کتاب بهجت و سعادت به روایت ابن سینا ۱۷۹ صفحه‌ای که به همت انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شده است ترجمه، تبیین و تحلیلی است از نمط هشتم شرح اشارات خواجه نصیرالدین طوسی همراه با نکاتی انتقادی که با هدف تسهیل خوانش یکی از متون اصلی حکمت اسلامی، برای نخستین بار، با شکل و شیوه حاضر به زبان فارسی نگاشته شده است.

مخاطبان اصلی این اثر، دانشجویان و طلابی هستند که به فراگیری شرح اشارات اشتغال دارند و مقصود آن بوده است که آنان را در فهم صحیح مطالب و دقت بیشتر در نکات آن یاری رساند و کمبودهای احتمالی درس را جبران کند.

جایگاه مهم شرح اشارات خواجه، تأثیر چشمگیر آن در فلسفه اسلامی و محور درس و بحث بودن آن در حوزه و دانشگاه، همراه با دشواری دستیابی به مقاصد آن در بسیاری از موارد، از جمله اموری بوده‌اند که انگیزه نگارش این اثر را پدید آورده‌اند.

علاقه مندان برای مشاهده سی صفحه از ابتدای کتاب به نشانی http://rihu.ac.ir/fa/book مراجعه کنند.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612