کد خبر:14932
پ
IMG_3725

تقدیر از کارشناسان و کارکنان بخش چاپ مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب

به مناسبت چاپ و انتشار نخستین آثار نفیس و رنگی مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب به روش چاپ دیجیتال، از کارشناسان و کارکنان بخش چاپ این مؤسسه تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب، به مناسبت چاپ و انتشار نخستین آثار نفیس و رنگی مؤسسۀ میراث مکتوب به روش چاپ دیجیتال، امروز دوشنبه، 14 مهرماه 1399، از کارشناسان و کارکنان بخش چاپ این مؤسسه تقدیر شد.

 

 

در این مراسم که با حضور کارکنان مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصلۀ اجتماعی برگزار شد، دکتر ایرانی از تلاش مجدانۀ بخش چاپ مؤسسه در ایام شیوع بیماری کرونا و ابتکار آن‌ها در چاپ قابل ستایش مجموعه‌ای ارزشمند از خمسۀ نظامی به روش دیجیتال قدردانی کرد.

دکتر ایرانی با اشاره به چاپ این آثار با همکاری مؤسسۀ فرهنگی حکیم نظامی تبریز، گفت: در ابتدا قرار بود که این آثار به صورت افست چاپ شود، اما با موانعی که به علت شیوع کرونا پدید آمد، با تلاش پیگیر دوستان بخش تولید و چاپ، مجموعه بسیار ارزشمند خمسۀ نظامی، در شرایطی که ما تصویر و تجربه‌ای از صحافی آثار گلاسه در قطع بزرگ نداشتیم، چاپ و منتشر شد.

وی گفت: از آقای خانی که طرح جلدهای کتاب‌ها را طراحی کردند و و صفحه‌آرایی را انجام دادند، از آقای صفری که شناسایی اکثر این نسخه‌ها را به عهده داشتند، از آقای شاملو و آقای یکتا که در ایام کرونا که دیگر همکاران به صورت دورکاری به فعالیت خود ادامه می‌دادند وقت زیادی را به صورت حضوری برای آماده‌سازی این آثار در مؤسسه فعالیت کردند، از آقای اسلامی که در بخش صحافی کارهای زیادی انجام دادند، از آقای دهری که بسیاری از زحمات به عهدۀ ایشان است و بقیه دوستان که همکاری خوبی در آماده‌سازی این آثار داشتند، تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به رشد قابل توجه عناوین کتاب‌های چاپی مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب در ایام اخیر و علیرغم مشکلات متعدد، از انتشار پنج عنوان کتاب جدید این مؤسسه در آیندۀ نزدیک خبر داد.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای رونمایی از مجموعۀ خمسۀ نظامی در قالب یک همایش و با همکاری مؤسسۀ فرهنگی حکیم نظامی، گفت: با توجه به شرایط فعلی برگزاری این همایش به آینده موکول شده است.

در ادامه با اهدای لوح تقدیر از آقایان علی صفری آق‌قلعه، محمود خانی، حسین شاملو، مجید کیتا، رضا سلگی، رسول اسلامی، علیرضا دهری، به عنوان دست‌اندرکاران انتشار آثار مذکور، تقدیر شد.

متن تقدیرنامه:

همکار گرامی

جناب آقای ……………………

پیشرفت و موفّقیت هر سازمان یا مؤسسه‌ای با همکاری دلسوزانه و همدلی صمیمانه و مسئولیت‌پذیری افراد آن سازمان میسّر می‌شود. مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب این کامیابی را داشته است که در طول سال‌های گذشته از نیروهای مخلص و توانمندی برخوردار بوده است.

به یاری خدای بزرگ، سال 1399 خورشیدی، علیرغم همه‌گیری ویروس کرونا و اثرات آن بر چاپ و انتشار آثار، برای مؤسّسۀ پژ‍وهشی میراث مكتوب سالی پر بركت و موفّق در امور چاپ کتاب بوده و هست، و با تلاش همكاران، پیشرفتی محسوس در انتشار آثار مؤسّسه حاصل آمد. چاپ و انتشار مجموعۀ نفیس نظامی‌پژوهی از مهم‌ترین امور انجام شده در این سال است که شما همكار گرامی نیز در كنار دیگر همكاران در آن سهیم بوده‌اید و این موجب سپاسگزاری بسیار است.

این تقدیرنامه به پاس زحمات شما اهدا می‌شود؛ امید كه با یاری خداوند، این پیشرفت‌ها در سال‌های آتی نیز همچنان ادامه داشته باشد.

اکبر ایرانی

مدیرعامل مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب

 

برای مشاهدۀ گزارش تصویری این جلسه کلیک کنید.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612