کد خبر:13825
پ
Cart-1

آیین رونمایی از «دُستور المنجمین» برگزار می‌شود

نشست معرفی و رونمایی از «دُستور المنجمین»، دوشنبه 2 دی‌ماه، در مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب برگزار می‌شود.

میراث مکتوب- صد و سیزدهمین نشست از سلسله نشست‌های علمی مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب به رونمایی و معرفی کتاب تازه منتشر شدۀ دستور المنجمین اختصاص دارد.

 

 

در این نشست دکتر محمد باقری، دکتر سید محمد عمادی حائری و دکتر سید جلال حسینی بدخشانی سخنرانی خواهند کرد و سخنرانی ضبط شدۀ دکتر فرهاد دفتری نیز پخش خواهد شد.

دُستور المنجمین اثری است از مؤلفی ناشناخته که حدود سال 500 هجری در قلعه الموت تألیف شده است. چهارپنجم مباحث این کتاب دربارۀ علم نجوم و احکام نجوم است. یک پنجم دیگر این کتاب، اطلاعات دست اولی است که از تاریخ اسماعیلیان نزاری ساکن در الموت در زمان حیات حسن صباح، رئیس این جماعت اسماعیلی از فرقه‌های شیعه، ارائه می‌کند. اهمیت این اثر علاوه بر آگاهی‌های نجومی، اطلاعاتی است که از اولین روزهای تأسیس حکومت نزاریان اسماعیلی در ایران می‌دهد.

نشست معرفی و رونمایی از دستور المنجمین ساعت 15 تا 17 روز دوشنبه 2 دی‌ماه در مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب به آدرس تهران، خیابان انقلاب، بین خیابان دانشگاه و ابوریحان، ساختمان فروردین، شمارۀ 1182، طبقه دوم، برگزار می‌شود.

گفتنی است کتاب «دُستور المنجمین» برای حاضران در جلسه با 20 درصد تخفیف عرضه می‌شود.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612