کد خبر:13614
پ
3269000_0

معنا و مفهوم زیبایی در المناظر و تنقیح المناظر

ویراست جدید کتاب «معنا و مفهوم زیبایی در المناظر و تنقیح المناظر» به قلم حسن بلخاری، از سوی انتشارات فرهنگستان هنر منتشر شد.

میراث مکتوب- چاپ سوم  کتاب «معنا و مفهوم زیبایی در المناظر و تنقیح المناظر» به قلم حسن بلخاری، از سوی انتشارات فرهنگستان هنر، منتشر شد.

مؤلف در مقدمۀ این کتاب آورده است: «در سال ۱۳۸۷ و ذیل مجموعه‌ای موسوم به «حکمت و هنر» در فرهنگستان هنر ایران، رسالۀ مختصری با عنوان معنا و مفهوم زیبایی در المناظر و تنقیح المناظر توسط اینجانب تألیف و به چاپ رسید.

در سال ۱۳۹۴ (۲۰۱۵ م) همراه با اعلام سال جهانی نور توسط یونسکو (به مناسبت هزارمین سال نگارش المناظر توسط ابن هیثم) دانشگاه کرمان همایش ابن هیثم را برگزار نمود. به پیشنهاد شورای علمی این همایش، کتاب معنا و مفهوم زیبایی در المناظر و تنقیح المناظر، تجدید چاپ شد. در چاپ جدید این کتاب که به همت نشر دانشگاه کرمان صورت گرفت، متن بسط و شرح یافت.

در این ویراست جدید، متن پیشین مورد بازخوانی قرار گرفته و بسیاری از نکات و مواردی که در آن مجمل و گذرا بیان شده بود، شرح و بحثی تفصیلی یافت، ضمن اینکه قرائن و شواهد کامل‌تر و مستدل‌تری نیز به متن اضافه گردید. همچنین متن اصلی بحث ابن هیثم در باب زیبایی (متن عربی) همراه با متن انگلیسی آن جهت استفاده هر چه بیشتر محققان و پژوهشگران بر کتاب افزوده گردید.

اینک فرهنگستان هنر در هماهنگی با دانشگاه کرمان چاپ سوم این اثر را منتشر کرده است. چاپی که عنوان چاپ نخست و بسط و تفصیل چاپ دوم را دارد».

کتاب «معنا و مفهوم زیبایی در المناظر و تنقیح المناظر» با قیمت ۲۲ هزار تومان و در شمارگان ۵۰۰ نسخه از سوی انتشارات فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران عرضه شده است.

علاقه‌مندان به تهیه این کتاب می‌توانند با فروشگاه کتاب انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با شماره تماس ۰۲۱۶۶۹۷۳۸۵۲ و یا فروشگاه کتاب فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران با شماره تلفن ۰۲۱۶۶۴۹۰۹۹۰،  تماس حاصل نمایند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612