کد خبر:13482
پ
14621

برگزاری دورۀ آموزشی فصوص الحکم ابن عربی

ششمین دورۀ آموزشی فصوص الحکم ابن عربی با تدریس حسن بلخاری برگزار می‌شود.

میراث مکتوب- ششمین دورۀ آموزشی فصوص الحکم ابن عربی با تدریس حسن بلخاری برگزار می‌شود.

در این دورۀ آموزشی که دوشنبه‌ها از ساعت 16:00 تا 17:30 برگزار می‌شود، شرح کتاب «فصوص الحکم» به عنوان مهمترین اثر «محی الدین بن عربی»، عارف پرآوازۀ جهان اسلام، به علاقه‌مندان به مباحث عرفان نظری ارائه خواهد شد.

محی‌الدین بن عربی (۵۶۰ – ۶۳۸ق‌/۱۱۶۵-۱۲۴۰م‌)، معروف‌ به‌ شیخ‌ اکبر، از جمله عرفا و دانشمندان بزرگ‌ جهان‌ اسلام‌ است. دو کتاب «فصوص الحکم» و « فتوحات مکیه» او بسیار شهرت دارد و در نزد اهل عرفان و حکمت، او را پدر عرفان نظری خوانده‌اند.

این عارف بزرگ جهان اسلام، از دوران کودکی و اوان نوجوانی در معرض نفحات الهی و عنایات ربانی واقع و از ذوق و وجد و کشف و حال برخوردار شد. ورود او به طریق تصوف به‌طور رسمی در ۲۱ سالگی در سال ۵۸۰ در شهر اشبیلیه رخ داد. او در زمانی کوتاه به مقامات قدسی نائل آمد و احوال و افکار خود را در آثارش به یادگار گذاشت.

علاقه‌مندان به شرکت در این دوره می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شمارۀ تلفن 55380416 – 021 تماس حاصل کنند. ساختمان شمارۀ دو انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در خیابان انقلاب اسلامی، بعد از خیابان ابوریحان، ساختمان فروردین، طبقه 4 واحد 11 واقع است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612