کد خبر:13319
پ
WhatsApp-Image-2019-08-19-at-10.53.50

نشست «شناسایی و تبادل میراث مستند یونسکو» برگزار می‌شود

نشست منطقه‌ای شناسایی و تبادل میراث مستند یونسکو، ۱۲ و ۱۳ شهریورماه، با حضور نمایندگان کشورهای منطقه، در تهران برگزار می‌شود.

میراث مکتوب- نشست منطقه‌ای شناسایی و تبادل میراث مستند به منظور گسترش همکاری‌ها در چارجوب برنامۀ حافظۀ جهانی برگزار می‌شود.

این همایش روزهای 12 و 13 شهریورماه ۱۳۹۸ (برابر با ۴-۲ سپتامبر ۲۰۱۹) در تهران برگزار خواهد شد.

در این همایش نمایندگان کشورهای منطقه از جمله ترکیه، افغانستان، ترکمنستان، پاکستان، آذربایجان، ازبکستان، قزاقستان و هندوستان شرکت خواهند کرد.

هدف از برگزاری این همایش بحث و تبادل نظر پیرامون مباحثی همچون همکاری درشناسایی نسخ خطی و نحوۀ مبادلۀ تصاویر آن و ثبت مشترک آثار در فهرست میراث مستند حافظۀ جهانی و به طور کلی توافق بر گسترش همکاری‌های منطقه‌ای در چارچوب این برنامه است.

ضمنا نمایندگان کمیتۀ منطقه‌ای برنامۀ حافظۀ جهانی (MOWCAP) نیز موافقت خود را با شرکت در این همایش به منظور آشنایی شرکت‌کنندگان با آخرین اصلاحات در حال انجام در برنامۀ حافظۀ جهانی اعلام کرده‌اند.

این همایش با همکاری دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران، کمیسیون ملی یونسکوایران، کتابخانۀ ملی و با هدایت کمیتۀ ملی حافظه جهانی ایران در در سازمان اسناد و کتابخانۀ ملی برگزار خواهد شد.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612