کد خبر:13268
پ
5d121b79c61be

تصحیح و انتشار اثری فقهی از ابن المطهر حلّی

مرکز تراث الحله کتاب «مسائلُ متفرقةٌ» یک نسخۀ فقهی از آثار شیخ محمد حلی را برای نخستین بار به چاپ رسانده است.

میراث مکتوب- آثار مادی و معنوی باقیمانده از شخصیت‌های بزرگ از تأثیر به‌سزایی در احیای حقایق در اذهان و ماندگاری اندیشه‌ها برخوردار است. اهتمام به آثار قدیمی و شخصیت‌های علمی و دینی امری است که انسانهای اندیشمند از تمامی ملت‌ها پیوسته در آن کوشیده‌اند.

مرکز تراث الحله، وابسته به بخش امور معارف اسلامی و انسانی آستان قدس عباسی، در راستای اهتمام به آثار گذشتگان و شخصیت‌های علمی و دینی، به تازگی یک نسخۀ فقهی از آثار شیخ محمد حلی مشهور به فخر المحقّقین وابن العلّامه الحلّی، پسر علامه حلی، را برای نخستین بار به چاپ رسانده است. این نسخه در چارچوب مجموعۀ نسخ خطی حلی است که مورد تحقیق قرار گرفته است.

نام این اثر «مسائلُ متفرقةٌ؛ إملاَءات الفقیه الأعظم والهمام المعظّم فخر المحقِّقین ابن المطهَّر الحِلِّی» است که توسط شیخ قاسم إبراهیم خاقانی مورد تحقیق قرار گرفته و توسط مرکز تراث الحله بازنگری و تنظیم شده است. این اثر دربرگیرندۀ 209 مسئلۀ فقهی است که در دو نسخه تنظیم شده است.

شایان ذکر است، آستان قدس عباس به دلیل اهمیت بسیاری که برای تحقیق و پژوهش کتب و نسخ خطی و ارائه آن از طریق مراکز متخصص در این زمینه قائل است، تاکنون صدها اثر را مورد تحقیق قرار داده که به مرجعی برای پژوهشگران تبدیل شده‌اند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612